W e-commerce musisz być tam, gdzie Twoja grupa docelowa, a według badań przeprowadzonych przez Gemius jej znaczna część scrolluje Allegro. Na marketplace trzeba się zmierzyć z dużą konkurencją i algorytmem, który często robi sprzedawcom pod górkę. Zobacz, jak się w tym odnaleźć i przygotować się na pierwszą sprzedaż na Allegro.
Sprawdź możliwości dla e-commerceWszyscy kupują na Allegro. I młodsi (grupy wiekowe 15-34), i starsi (35-50+) wskazali serwis jako pierwszy podczas testu spontanicznej znajomości platform do e-zakupów, o które zapytali twórcy raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2024”. Chociażby z tego powodu warto być obecnym na marketplace, nawet jeśli Twoim głównym kanałem sprzedaży jest sklep internetowy. To też pierwsze miejsce w sieci, które warto wziąć pod uwagę, kiedy dopiero startuje się w e-commerce.
Samo założenie konta nie wystarczy, a wystawienie pierwszej oferty nie oznacza, że zabraknie Ci rąk do pracy przy pakowaniu paczek. Dobra i skuteczna oferta musi być właściwie zoptymalizowana i spełniać określone kryteria. I chociaż w sprzedaży na Allegro sprzedawcy nieustannie są zaskakiwani kolejnymi zmianami algorytmów, to pewne elementy dobrej oferty możemy uznać za ich fundamenty nie do podkopania.
Nie tylko wszyscy kupują na Allegro, ale też wszyscy tam sprzedają, dlatego trzeba się postarać, żeby wyróżnić się wśród konkurencji. To, że przyłożysz się do opisu i zrobisz profesjonalne zdjęcia, na pewno zadziała na Twoją korzyść…kiedy kupujący kliknie w Twoją ofertę. Na początku musisz jednak zadbać o widoczność.
Platforma łączy produkty w katalogi ofert, które wyświetla na zasadzie listingu. Sprzedaż na Allegro w dużej mierze zależy więc od tego, na której pozycji na liście znajdzie się Twoja oferta. Na co zwrócić uwagę?
Nazwa
Zadaniem sprzedawcy jest stworzenie oferty, która jak najlepiej odpowie na potrzeby kupujących. Warto zastanowić się, jakie frazy będą wpisywać w wyszukiwarkę użytkownicy, i umieścić je w nazwie lub opisie produktu. Na przykład dywaniki samochodowe w rozmowach często nazywa się wycieraczkami. Jeśli tak opisalibyśmy je w nazwie produktu na Allegro, to wyświetlałyby się dopiero na drugiej stronie wyszukiwania, pośród faktycznych wycieraczek. Zastosowanie nazwy „dywaniki samochodowe” sprawia, że produkt trafia do właściwej kategorii.
Źródło:allegro.pl/wycieraczka–do-samochodu
Źródło:allegro.pl/dywanik-do-samochodu
Opis
Słowa kluczowe mają znaczenie nie tylko w nazwie, ale i opisie. Jasny, przejrzysty opis, który przedstawi produkt, skupiając się na jego parametrach, funkcjach i atrybutach, a przy okazji będzie spełniał wymagania SEO, na pewno pomoże w pozycjonowaniu. Dodatkowo – kiedy użytkownik wejdzie już w twoją ofertę i zobaczy dobry opis, masz dużą większą szansę na konwersję.
Zdjęcia
Obecnie mniejsze znaczenie ma miniatura (Allegro zaleca przedstawianie produktu na białym tle) niż zdjęcia, które kupujący może znaleźć w opisie. Dobrze zoptymalizowany opis powinien mieć zdjęcia, które dokładnie pokazują produkt, jego rozmiar i sposób użycia, a także spełniają wymagania serwisu (rozdzielczość 26 Mpx, rozmiar 2560 x 2560 px). Wysokiej jakości zdjęcia wyglądają profesjonalnie i budują zaufanie klienta.
Wielowariantowość
Jeśli sprzedajesz produkt w kilku kolorach, Allegro zaleca tworzenie ofert wielowariantowych. To nie tylko eliminuje ryzyko, że klient otrzyma inny produkt, niż oczekiwał, ale też wpływa na trafność ofert, a tym samym – pozycjonowanie.
Uzupełnienie parametrów
Wpisanie wszystkich informacji technicznych o produkcie spełnia potrzeby klienta, ale i algorytmu. System może dopasować ofertę do odpowiedniej kategorii i wykorzystać parametry do trafnego filtrowania ofert.
Opinie kupujących
Użytkownicy szukają sprzedawców, u których zakupy będą bezproblemowe. Większa popularność aplikacji i Allegro Pay sprawiła, że często klienci robią zakupy w kilka sekund, wybierając pierwszą ofertę z dobrymi opiniami, atrakcyjną ceną i opcją darmowej dostawy Smart!.
Cena
Jako ostatni wymieniamy parametr, który dla wyświetlania ma największe znaczenie. Żeby dobrze ustawić cenę, a jednocześnie nie stracić za dużo na marży, ważna jest nieustanna analiza konkurencji – nie tylko jeśli chodzi o cenę, ale również elementy opisane wyżej. Branie udziału w wyścigu cenowym bez odpowiednio zoptymalizowanych ofert nie zwiastuje dużych szans na wygraną.
Jeśli lubisz szybkie efekty, a próby ręcznego dopasowania się do algorytmu nie przynoszą zadowalającego efektu, możesz iść na skróty i wypromować swoje ofert w Allegro Ads. To dobre rozwiązanie dla osób startujących ze sprzedażą na Allegro, którzy nie mają jeszcze zbudowanej przez opinie i oceny reputacji, ale skorzystają na nim również doświadczeni sprzedawcy. Jeśli algorytm lepiej wypozycjonuje Twoje oferty, koszt kliknięcia (CPC) będzie niższy. Tutaj znajdziesz instrukcję, jak to zrobić krok po kroku. W niektórych, bardzo popularnych kategoriach, to może zresztą okazać się nieuniknione.
Nie tylko wygląd ofert ma wpływ na pozycjonowanie. Istotne jest też to, jak Ty, jako sprzedawca, prezentujesz się kupującym i czy wzbudzisz ich zaufanie. Z tego powodu bardzo ważną częścią optymalizacji jest wygląd profilu sprzedawcy.
Zanim wystawisz pierwszą ofertę, musisz nie tylko dopracować swój profil, ale też odpowiednio skonfigurować swoje konto pod względem technicznym. Przejdź z nami przez pierwszą sprzedaż na Allegro krok po kroku.
Źródło:allegro.pl
Źródło:allegro.pl
Przy pierwszej sprzedaży na Allegro warto skupić się na każdym etapie dodawania ofert i powoli przechodzić przez wszystkie kroki. Kiedy sprzedaż ruszy, będziesz musiał poświęcić więcej czasu na pakowanie zamówień i kontakt z klientem, a wystawianie ofert stanie się jedną z pierwszych rzecz, które opłaca się zautomatyzować. W integratorze e-commerce IFIRMA możesz zarządzać ofertami i edytować je masowo: zmieniać ceny, ilości czy tytuły. Możesz również wystawiać kilka ofert jednocześnie lub masowo je usuwać.
Według „Marketplace Shopping Behavior Report 2025” marketplace’y coraz częściej stają się pierwszym wyborem konsumentów. Co więcej, już nawet poszukiwanie produktów zaczyna się na marketplace; wcześniej zazwyczaj kupujący trafiali tam z wyszukiwarek. Chociaż badanie było przeprowadzane na konsumentach z Francji, Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii i USA, to pewne trendy możemy przenieść również na nasze podwórko.
Sprzedawcy często starają się przyciągnąć kupujących, intensywnie opisując zalety produktów. Chociaż język korzyści jest ważny, to nie warto przesadzać – większość użytkowników dobrze wie, czego szuka, i zrobiło przed wejściem na marketplace solidny research. Duże znaczenie mają za to opinie, które czyta aż 46% respondentów, i sprawna obsługa klienta, w tym szybkie odpowiadanie na wiadomości i rozwiązywanie problemów. Badania Gemiusa wskazują, że Polscy użytkownicy bardziej doceniają atrakcyjną cenę (43%), niskie koszty dostawy (39%) i pozytywne wcześniejsze doświadczenia (30%). Nie oznacza to jednak, że przedstawienie produktu zupełnie nie ma znaczenia.
Źródło:allegro.pl/max-dywanik
Już przy pierwszej sprzedaży na Allegro warto wziąć pod uwagę, by opisywać produkty schematem: produkt, cecha, korzyść. Wiązanie cechy z zaletami buduje zaufanie klienta i jego pozytywny stosunek do Twojego produktu. Pamiętaj jednak, że to, co dla Ciebie jako specjalisty, który zna się na produkcie, jest korzyścią, niekoniecznie musi nią być z punktu widzenia kupującego. Warto przeczytać opinie konkurencji i zorientować się, jakie potrzeby klientów nie zostały spełnione. Dzięki temu możesz napisać dokładnie to, co klienci chcą usłyszeć.
Co najważniejsze, skuteczna sprzedaż na Allegro opiera się na nieustannym monitorowaniu – konkurencji, wyników wyszukiwania, zwrotów z inwestycji w Allegro Ads i popularnych fraz. Co dokładnie warto kontrolować na bieżąco, żeby zwiększać konwersję?
Tytuł, który sprzedaje, powinien zawierać nazwę produktu, nazwę marki, kluczowe parametry i cechy dodatkowe. Słów kluczowych, którymi warto go nasycić, można szukać w planerze kampanii Allegro Ads lub w Allegro Analytics, w sekcji Sprzedaż według słów w tytule oferty.
Wszystkie działania, jakie prowadzisz na Allegro, podlegają punktacji, która wpływa na trafność Twoich ofert. Oceniane są m.in.: kontakt z klientem, szybkość wysyłki i realizacji zwrotów czy przestrzeganie regulaminu. Swoje wyniki możesz sprawdzić w zakładce Jakość mojej sprzedaży w Sales Center.
Uzupełnienie ofert o załączniki (np. kartę produktu) lub opcję wystawiania faktury VAT wpływa na pozycjonowanie i sprawia, że oferty wyświetlają się wyżej.
Przeglądając inne ofert, komentarze i recenzje na innych stronach stwórz mapę oczekiwań klienta i na jej podstawie twórz opisy produktów. Niech otrzymają odpowiedź na pytanie, zanim zdążą je zadać. Dzięki temu dowiesz się też, jakie formy promocji są dla nich atrakcyjne.
Chcesz poznać bliżej integrator e-commerce albo rozwijać go razem z nami? A może masz pomysł na kolejną integrację? Napisz do nas!
ecom@ifirma.pl