Dodając ofertę na Allegro, trzeba liczyć się z dużą konkurencją. Szczególnie pod górkę mogą mieć resellerzy, którzy nie mogą grać unikatowością produktu i wyłącznością ani skorzystać z preferencji dla marek. W tej chwili mniejsze znaczenie mają dobry tytuł i zoptymalizowany opis, a bardziej liczą się oferowanie dostawy Smart!, dobre opinie i szybka wysyłka.
Od kiedy polski marketplace wzorem Amazona przeszedł na widok listingu trudniej jest podbić ofertę, by znalazła się na górze wyników wyszukiwania. Na liście produktów wszystkie oferty, które zawierają ten sam produkt, są gromadzone w jedną zakładkę opatrzoną wspólnym zdjęciem z Katalogu produktów Allegro. To pierwszy z powodów, dla którego warto rozważyć skorzystanie z Allegro Ads – oferty sponsorowane wyświetlają się na samej górze, nawet jeśli nie odpowiadają kryteriom sortowania.
Jak więc można się wyróżnić, niekoniecznie wykorzystując argument najniższej ceny?
- Śledź zagraniczne trendy – to, co jest popularne w innych krajach, z dużym prawdopodobieństwem stanie się potrzebą polskich konsumentów. Możesz obserwować trendy w mediach społecznościowych, głównie na TikToku, lub skupić się na twardych danych, które oferuje na przykład narzędzie Helium, które wyszukuje najpopularniejsze produkty na Amazonie.
- Gromadź pozytywne opinie – sprzedawcy, którzy oferują ten sam produkt, mogą wyróżnić się jakością obsługi klienta. Sprawne odpowiadanie na wiadomości, szybka wysyłka czy dodawanie gratisów jako element budowania pozytywnych doświadczeń pomogą zdobyć zaufanie klientów i zyskać kolejną pozytywną opinię. Pamiętaj, że usunięcie negatywa często nie jest możliwe!
- Postaw na promowanie marki – Allegro coraz wyraźniej promuje producentów, dlatego, jeśli jesteś resellerem, postaraj się zdobyć wyłączność sprzedaży części produktów.
Źródło:pomoc.allegro.pl
Jak działa Allegro Ads?
Złota reguła e-commerce mówi, że taniej jest utrzymać lojalność klienta niż pozyskać nowego. Aby móc rozwijać strategie remarketingowe, trzeba jednak najpierw zainwestować w zdobycie zaufania kupujących i przekonanie ich, by zostali u nas, a nie u konkurencji. Jak działa Allegro Ads? System reklam na Allegro pozwala wyświetlanie reklam określonym grupom odbiorców w najbardziej widocznych miejscach na stronie. Podobnie jak inne systemy reklamowe, na przykład promocja w Meta czy w Google, Allegro Ads umożliwia elastyczne sterowanie budżetem i dopasowywanie rozwiązań do możliwości finansowych sprzedawców. Możesz zmieniać maksymalne kwoty na bieżąco, śledząc zwrot z inwestycji.
W reklamy na Allegro warto zainwestować nawet wtedy, kiedy sprzedaż idzie całkiem nieźle przy samych działaniach organicznych. Allegro Ads pozwala skalować biznes i znacznie zwiększać konwersję przy relatywnie niewielkich nakładach finansowych. Jest jednak jeden istotny szczegół – kampania musi być właściwie zoptymalizowana. Lepsze efekty przyniosą rozbudowane kampanie niż takie o nieskomplikowanej strukturze i ogólnej tematyce.
Integrator e-commerce
- Automatyczna obsługa zamówień i fakturowania
- Asystent zbierania i pakowania
- Generowanie etykiet i zamawianie kurierów
- Masowe wystawianie ofert
Do 100 zamówień w pakiecie Faktura+ bez dodatkowych opłat
Powyżej 100 zamówień miesięcznie
41,50 zł/mies.
Sprawdź szczegóły
Allegro Ads działa tak, że przy ustawianiu reklam musisz wybrać oferty, które będą promowane, miejsca ich emisji oraz określić budżet. Możesz iść na całość i reklamować cały asortyment albo nieco to ograniczyć:
- reklamować tylko bestsellery,
- ustawiać cechy reklamowanych ofert,
- wybierać oferty ręcznie.
Jakie są opcje w ramach Allegro Ads i ile to kosztuje?
- Oferty sponsorowane – Allegro promuje oferty, wyświetlając je na górze listy wyszukiwań; rozliczenie CPC (sprzedawca płaci za każde kliknięcie).
- Ramka graficzna – wyświetlanie reklamy na pasku na górze strony głównej Allegro na określone słowa kluczowe; rozliczenie CPM (sprzedawca płaci za każde 1000 wyświetleń).
- Sieć reklamowa – wyświetlanie reklam w wyszukiwarce w ramach współpracy Allegro z Google Ads.
Źródło:pomoc.allegro.pl
Kampanie w Allegro Ads możesz ustawić samodzielnie lub skorzystać z pomocy profesjonalistów. Agencje, które specjalizują się w optymalizacji kampanii na marketplace, znajdziesz na stronie Allegro Ads Partner. Agencje, które zakwalifikują się do programu, otrzymują certyfikat i możliwość uczestnictwa na trzech poziomach.
Jeśli podejmiesz wyzwanie ustawienia reklam w Allegro Ads samodzielnie, zwróć uwagę na kilka najważniejszych kwestii:
- Dopracuj wygląd konta i poszczególnych ofert – wzbogać opisy o słowa kluczowe i zdjęcia, które dobrze pokazują produkt. Uzupełnij wszystkie parametry, poświęć czas na stworzenie dobrego tytułu oferty.
- Przemyśl, co sprzedajesz, i jak duża jest Twoja wiedza – w zależności od tego, jakiego rodzaju masz produkty, sprawdzą się do ich promocji inne kampanie. Jeśli nie masz dużego doświadczenia, możesz zdać się na wybór samego Allegro i skorzystać z Promowania Bestsellerów.
- Pamiętaj, że płacisz za kliknięcie – w grupie produktów mogą pojawić się oferty, w które klienci wchodzą z ciekawości, jednak bez zamiaru zakupu. Wykluczenia mogą podnieść skuteczność.
- Kontroluj wyniki – Allegro Ads jest elastyczne i umożliwia wprowadzanie zmian na bieżąco, ale konieczna jest częsta analiza wyników i eksperymentowanie z dziennym budżetem, kreacjami i miejscem emisji.