E-commerce. Jak przygotowywać zdjęcia produktów?

fotografia produktowa

Konsumenci w sklepach internetowych nie słyną z cierpliwości i to zdjęcia – a nie słowa – najczęściej decydują o tym, czy na danej witrynie pozostaną, czy ją opuszczą. Dobra fotografia produktowa nie tylko zwiększa Twoją szansę na sprzedaż, ale także – albo i przede wszystkim – buduje tożsamość Twojej marki. Jak więc zadbać o najwyższą jakość zdjęć?

Konsumenci w sklepach internetowych nie słyną z cierpliwości i to zdjęcia, a nie słowa najczęściej decydują o tym, czy na danej witrynie pozostaną, czy ją opuszczą. Dobra fotografia produktowa nie tylko zwiększa Twoją szansę na sprzedaż, ale także buduje tożsamość Twojej marki. Jak więc zadbać o najwyższą jakość zdjęć?

Fotografia produktowa, dawniej kojarzona głównie z gazetkami supermarketów, za sprawą e-commerce wspięła się na zdecydowanie wyższy poziom, a wiele sugeruje, że to nadal nie koniec. W miarę jak internetowy kanał sprzedaży staje się priorytetem dla marek luksusowych, marketerzy poszukują coraz to nowych sposobów, by za pomocą kilku zdjęć przekonać klientów o wyjątkowości np. używanych materiałów lub wartości najlepszego rzemiosła. A nie jest to łatwe, zwłaszcza że mamy na to zaledwie kilka milisekund.

Co to jest fotografia produktowa?

Fotografia produktowa jest częścią zarówno reklam online, jak i offline (katalogi, foldery, reklama w prasie i na billboardach), i nie od dzisiaj pełni kluczową rolę w zwiększaniu sprzedaży. Nic dziwnego, skoro około 90% informacji przekazywanych do naszego mózgu to właśnie informacje wizualne.

Jak fotografia produktowa wpływa na sprzedaż?

Zdjęcia są kluczową częścią procesu decyzyjnego, odzwierciedlając wizerunek Twojej marki i tworząc „pierwsze wrażenie”, które w ogromnej mierze determinuje dalsze szanse na sprzedaż. Aby sprawić by było dobre, dopracowane i profesjonalne zdjęcia produktowe są absolutnie niezbędne.

Jakie zdjęcia powinny znaleźć się na karcie produktu?

Na karcie produktu, czyli stronie, na której wyświetlają się wszystkie informacje na temat danego towaru, zwykle można wstawiać więcej niż jedno zdjęcie i warto z tej możliwości skorzystać.

Można zdecydować się na zbliżenia, by ukazać np. fakturę użytego materiału lub zdjęcia kontekstowe, pokazujące wybrany produkt w użyciu. Ważne jest jednak przede wszystkim, aby udostępnić zdjęcia produktów we wszystkich możliwych wariantach. Sprzedając produkty w różnych kolorach, nie warto ograniczać się do publikowania zdjęć wyłącznie najpopularniejszego.

E-commerce. Jak przygotowywać zdjęcia produktów?

źródło zdjęcia: zalando.pl

Jak zadbać o jakość zdjęć przy ograniczonym budżecie?

Gwarancją zdjęć dobrej jakości jest oczywiście zatrudnienie fotografa specjalizującego się w fotografii packshotowej. Nie jest to jednak najtańszy sposób i wiele sklepów internetowych, zwłaszcza tych mniejszych, nie może sobie na to pozwolić.

Jak więc zadbać o zdjęcia produktów do sklepu internetowego, gdy mamy do dyspozycji ograniczone środki? Przede wszystkim – trzeba trochę poczytać. Najlepszy nawet sprzęt będzie bezużyteczny, jeśli nie dowiemy się, jak go wykorzystać. Warto wiedzieć, jak komponować zdjęcia produktów, poznać możliwości aparatu i dobrać sprzęt odpowiedni do produktów, które będziemy fotografować. Nie musi być on z najwyższej półki, ale precyzyjne dostrojenie ustawień aparatu i oświetlenia jednak ma znaczenie.

E-commerce. Jak przygotowywać zdjęcia produktów?

źródło zdjęcia: apart.pl
 

Nie mniej ważna jest również postprodukcja, która w przypadku packshotów oznacza najczęściej usunięcie tła, poprawienie balansu kolorów, oświetlenia i cieni. Nie są to daleko idące zmiany, ale mogą mieć duży wpływ na to, jak produkt będzie prezentował się w internecie. Do wykonania tych podstawowych czynności mogą z powodzeniem posłużyć programy takie jak: Adobe Photoshop, Adobe Lightroom czy nawet GIMP.

Przeczytaj również: Pinterest. Jak wykorzystać go w e-commerce?

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Zmiany w e-commerceWAŻNE

Czy zakupy przez Internet będą droższe? Zobacz na czym polegają zmiany w VAT-OSS

Zobacz

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość