Sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna w 2017 r.

Ministerstwo Finansów planuje zmianę zasad korzystania ze zwolnienia z obowiązku rejestrowania na kasie fiskalnej sprzedaży wysyłkowej.

Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Ministerstwo Finansów planuje zmianę zasad korzystania ze zwolnienia z obowiązku rejestrowania na kasie fiskalnej sprzedaży wysyłkowej.

AKTUALIZACJA 29.12.2016

„W dniu 28.12. 2016 r. opublikowano w Dzienniku Ustaw rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Wiemy już, że warunki dotyczące sprzedaży wysyłkowej z dniem 1 stycznia 2017 r. nie ulegną zmianie. Przeczytaj więcej o niewielkich zmianach dotyczących kas fiskalnych w 2017 r.”

AKTUALIZACJA 23.12.2016

„Na podstawie dokonanych zmian na stronie https://legislacja.rcl.gov.pl/ w zakresie rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących oraz pliku rozporządzenia opublikowanego w postaci xml można domniemywać, że warunki dotyczące sprzedaży wysyłkowej z dniem 1 stycznia 2017 r. nie ulegną zmianie. Ostateczny kształt rozporządzenia będzie znany po opublikowaniu w Dzienniku Ustaw (do 31 grudnia 2016 r.).”

AKTUALIZACJA 22.12.2016

„W związku z przesłanym w formie elektronicznej pismem z 21 grudnia 2016 r. dotyczącym rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu a kas rejestrujących, Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, iż przedmiotowe rozporządzenie zostało podpisane w dniu 16 grudnia 2016 r. przez Ministra Rozwoju i Finansów. Ministerstwo Finansów informuje również, że rozporządzenie to wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2017 r., a w chwili obecnej czeka na ogłoszenie w Dzienniku Ustaw.”
(Artykuł jest oparty na projekcie rozporządzenia ponieważ do 13 grudnia 2016 nie zostało ono jeszcze opublikowane.) Do obecnie obowiązujących warunków, czyli:
  1. przechowywania potwierdzeń wysyłki towaru,
  2. otrzymania płatności na rachunek bankowy,
prawdopodobnie zostanie dodany trzeci warunek: podatnik prowadzący sprzedaż wysyłkową będzie musiał upoważnić bank lub spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową, której jest członkiem do przekazania organom podatkowym lub organom kontroli skarbowej informacji o wszystkich transakcjach dokonywanych na rachunku, na który spływają płatności za sprzedaż wysyłkową na rzecz osób fizycznych – najpóźniej przed dniem dokonania pierwszej sprzedaży w 2017 r.

Możliwość utraty zwolnienia

Planuje się, że przedsiębiorcy którzy już teraz korzystają z tego zwolnienia, mają czas do 31 grudnia 2016 na złożenie w banku wymaganego upoważnienia. Rozporządzenie jest fazie projektu, dlatego nie zostały wydane konkretne procedury co do wyglądu pisma. Jedynie wiadomo, że ma ono być sporządzone w dwóch egzemplarzach, gdzie jeden pozostaje w banku, drugi należy przekazać do naczelnika urzędu skarbowego, właściwego dla podatnika.

Przedsiębiorca może się jeszcze przygotować do zmian

Zmiana przepisów sprzyja urzędnikom, aby mogli oni łatwiej i sprawniej przeprowadzać kontrole skarbowe. Warto aby przedsiębiorca nieco pomógł w osiągnięciu tego celu np. poprzez uporządkowanie płatności i wyodrębnienie tych, które są otrzymywane od klientów detalicznych za dokonaną sprzedaż. Najłatwiej uzyskać ten efekt poprzez założenie nowego konta bankowego, które będzie używane wyłącznie do takich transakcji. Dzięki temu, upoważnienie obejmie tylko wskazany rachunek bankowy, co w rzeczywistości zarówno ułatwi kontrolę jak też pozwoli kontynuować zwolnienie z kasy fiskalnej – po przekroczeniu limitu 20 000 zł sprzedaży wysyłkowej oraz świadczenia usług na rzecz klientów niefirmowych i rolników ryczałtowych.

Podziel się z innymi

Biuro rachunkowe - ifirma.pl
2 komentarze
  1. Gosciuniu wieeesz

    Hej . A jaki mamy stan na dzień dzisiejszy? czyli zaczął się nowy rok i …???

  2. ifirma.pl

    Bieżący stan przepisów został opisany w artykule: /blog/podatki/kasy-fiskalne-od-1-stycznia-2017-r-jednak-bez-wiekszych-zmian.html

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl
Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce