Definicja prezentów o małej wartości. Obecna regulacja Ustawy o VAT nakłada na podatników uciążliwy obowiązek prowadzenia ewidencji osób obdarowanych. W przypadku jeśli jednostkowa cena nabycia lub koszt wytworzenia prezentu przekracza 10 zł.
Przyczyna prawna/ faktyczna
Art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT).
Rekomendacja PKPP Lewiatan
Wprowadzenie odwołania do wartości jednorazowej transakcji umożliwi ograniczenie zbędnej biurokracji i wyeliminuje fikcyjne ewidencje z „martwymi duszami”.
Stanowisko Ministerstwa Finansów
Propozycja wprowadzenia odwołania do wartości jednorazowej transakcji nie zasługuje na uwzględnienie. Art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług odnosi się już obecnie do wartości jednorazowej transakcji (ceny jednostkowej towaru) i podatnik wręczający prezenty do określonej wartości (ceny jednostkowej) nie jest obowiązany prowadzić ewidencji osób obdarowanych. Ewidencję taką podatnik powinien prowadzić, jeżeli cena jednostkowa towaru, co do zasady, jest wyższa niż 10 zł, ale niższa niż limit określony w art. 7 ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Wówczas prezenty dla jednej osoby do tego limitu nie podlegałyby opodatkowaniu, pod warunkiem prowadzenia ewidencji pozwalającej ustalić tożsamość tej obdarowanej osoby.
Prowadzenie przez podatników ewidencji osób obdarowanych prezentami o małej wartości w świetle przepisów ww. ustawy o podatku od towarów i usług, jest warunkiem wyłączenia z zakresu opodatkowania ww. podatkiem tych czynności tylko wówczas, gdy kwota jednostkowa prezentu przekracza 10 zł. Do podatnika należy zatem decyzja, czy chce skorzystać z ww. warunku przekazując prezenty o wartości przekraczającej 10 zł.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Prowadzisz działalność, w której Twoje produkty muszą wyglądać atrakcyjnie, a nie chcesz wydawać fortuny na sprzęt fotograficzny i oprogramowanie służące obróbce? Zatrudnianie fotografa mija się z celem? Tutaj z pomocą przychodzą smartfony i niezwykłe aplikacje, które ułatwią Ci życie i pomogą oddać jakość Twojej pracy w stopniu absolutnie zaspokajającym Twoje potrzeby!
Sprzedaż B2B to proces skierowany do przedsiębiorstw, wymagający szczególnego podejścia i głębokiego zrozumienia potrzeb klientów biznesowych. Jakie działania i strategie mogą przynieść sukces w tym wymagającym, wieloetapowym procesie?
Każdy właściciel sklepu internetowego wcześniej czy później staje przed tym dylematem: postawić na fulfillment dla e-commerce czy rozwijać własny magazyn? Ten wybór nie jest kosmetyczny. Przekłada się bowiem bezpośrednio na koszty operacyjne, szybkość realizacji zamówień i satysfakcję klientów. W tym artykule przyjrzymy się obu modelom, aby pomóc Ci wybrać rozwiązanie, które pasuje do Twojego e-sklepu.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo