VAT 2014. Odliczenie VAT z faktur przysłanych e-mailem

Od tego roku zmieniły się przepisy dotyczące VAT. Zgodnie z nimi przedsiębiorcy mogą otrzymywać faktury zarówno faksem, jak i drogą elektroniczną w formie skanu lub w formacie PDF, bez konieczności opatrywania ich certyfikowanym podpisem elektronicznym.

Od tego roku zmieniły się przepisy dotyczące VAT. Zgodnie z nimi przedsiębiorcy mogą otrzymywać faktury zarówno faksem, jak i drogą elektroniczną w formie skanu lub w formacie PDF, bez konieczności opatrywania ich certyfikowanym podpisem elektronicznym.   Otrzymane e-mailem faktury stanowią podstawę do odliczenia VAT na takich samych zasadach jak faktury papierowe, przy czym istnieje obowiązek przechowywania ich w formie elektronicznej. Fakturę można przechowywać w formie wydruku, skanu lub pliku w formacie PDF. Aby jednak została uznana za prawidłowo wystawioną, od chwili wystawienia należy zadbać o autentyczność pochodzenia faktury (wszystkie dane są poprawne, a wskazane na dokumencie podmioty mają prawo do wystawienia go i do jego odbioru), czytelność faktury, a także jej integralność. Innymi słowy przedsiębiorca wystawiając fakturę musi zadbać o to, aby odbiorca nie mógł mieć możliwości wprowadzania do niej jakichkolwiek zmian. Jeśli powyższe warunki zostaną spełnione, podatnik może odliczyć VAT od faktur otrzymanych pocztą elektroniczną (lub faksem). Otrzymane e-mailem faktury można drukować i przechowywać np. w segregatorach, jednak firmy muszą pamiętać o tym, aby jednocześnie przechowywać je także i w formie elektronicznej, np. na dysku komputera z podziałem na okresy rozliczeniowe przy pomocy odpowiednio podpisanych folderów. Co ważne, aby przedsiębiorca mógł przesyłać faktury w formie elektronicznej, musi uzyskać na to zgodę odbiorcy. Prawo nie określa jednak formy takiej zgody.
Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

księgowość biuro rachunkowe online księgowość biuro rachunkowe online
Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Wygodne
integracje i ułatwienia

Sprawdź wszystkie integracje

Program do faktur ifirma.pl w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e-commerce, jak Shoper, Shoplo czy PrestaShop.

Ifirma.pl łączy się również z urządzeniami fiskalnymi oraz pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur - wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.