|
|
3 minut czytania

Udio — jak muzyka AI może wspierać Twój biznes?

Dzięki Udio możesz stworzyć unikatowy utwór muzyczny, skomponowany specjalnie dla Twojej firmy. Wystarczy kilka słów, dobór stylu, a jeśli chcesz, również słowa piosenki wygenerowane przez AI. W kilkadziesiąt sekund można stworzyć w pełni profesjonalny utwór, idealnie dopasowany do potrzeb swojego biznesu. Zapraszam do odkrycia, jak ta innowacyjna technologia może przyciągnąć nowych klientów i odmienić wizerunek Twojej marki.

Udio

Czym jest Udio?

Udio to pionierska aplikacja muzyczna, która jest nazywana ChatemGPT muzyki. Jej powstanie zainspirowane było pragnieniem udostępnienia procesu kompozycji szerokiej publiczności, niezależnie od posiadanych umiejętności muzycznych. Udio wyróżnia się na tle innych narzędzi do tworzenia muzyki dzięki zaawansowanemu wykorzystaniu sztucznej inteligencji, która generuje w pełni zmasterowane utwory w oparciu o proste opisy tekstowe wprowadzone przez użytkownika.

Udio

Źródło: Udio (https://www.udio.com/)

Jak działa Udio?

Mimo że Udio to nowość na rynku generatywnej muzyki, najpopularniejsze utwory mają tutaj już po kilkadziesiąt tysięcy odsłuchań. Proces tworzenia muzyki w Udio jest zdumiewająco prosty i intuicyjny. Wystarczy wykonać parę kroków:

  1. Wpisać opis gatunku muzycznego.
  2. Podać temat lub słowa kluczowe.
  3. Wskazać styl muzyczny, tempo i nastrój utworu.

W niecałą minutę – lub trochę więcej, w zależności od ilości osób korzystających akurat z serwisu – Udio wygeneruje utwór gotowy do wykorzystania.

Warto jednak pamiętać, że pełne opanowanie możliwości Udio może wymagać pewnej wprawy, zwłaszcza dla osób bez doświadczenia w produkcji muzycznej. Jednak dzięki intuicyjnemu interfejsowi i prostym zasadom działania, nauczenie się obsługi aplikacji jest stosunkowo łatwe.

Generatywną muzykę wcześniej robiły już aplikacje takie jak Suno czy – dla utworów instrumentalnych – Stable Audio. Jakość utworów Udio oraz czytelność interfejsu sprawiły jednak, że to właśnie ta aplikacja wywołała prawdziwą burzę.

udio

Źródło: Suno.com (https://suno.com/)

Jak wykorzystać Udio w biznesie?

Sztuczna inteligencja w muzyce to nowe pole do popisu dla firm. Rewelacyjne możliwości zastosowania Udio w działalności biznesowej umożliwia także regulamin platformy, który, pod warunkiem oznaczenia, że utwór został wygenerowany przy jej użyciu, oferuje szereg korzyści:

„możesz wykorzystywać swój Utwór zarówno do celów osobistych, jak i komercyjnych, a my zezwalamy Ci na pobranie kopii Twojego Utworu składającego się z pliku audio do takich celów”. („you may use your Output for both personal and commercial purposes, and we permit you to download a copy of your Output that consists of an audio file for such purposes”).

A oto kilka przykładów zastosowań biznesowych:

  • tworzenie spersonalizowanych utworów muzycznych jako elementów kampanii marketingowych, reklam lub materiałów promocyjnych – marka zyskuje w ten sposób wyróżniającą się na tle konkurencji oprawę muzyczną, doskonale dopasowaną do jej wizerunku;
  • generowanie podkładów muzycznych do filmów, prezentacji czy eventów firmowych w czasie rzeczywistym, zgodnie z określonymi wytycznymi — dzięki temu materiały zyskują profesjonalny, spójny charakter;
  • wykorzystywanie muzyki AI do tworzenia atrakcyjnych dźwiękowych oznaczeń marki (jingles) lub motywów przewodnich — unikatowa ścieżka dźwiękowa pozwala budować silną, rozpoznawalną tożsamość firmy;
  • umożliwienie klientom personalizacji muzyki w oferowanych produktach czy usługach, np. w grach wideo, aplikacjach czy na stronach internetowych — zwiększa to zaangażowanie i satysfakcję użytkowników.

Zastosowania te nie tylko zwiększają atrakcyjność oferty firmy, ale także budują silniejszą więź emocjonalną z odbiorcami poprzez unikatowe i dopasowane doświadczenia muzyczne.

Udio

Źródło: DALL·E 3, prompt: Marta M. Kania (https://www.linkedin.com/in/martamatyldakania/)

Podsumowanie

W przyszłości możemy spodziewać się dalszego rozwoju Udio i innych narzędzi opartych na AI, które uczynią proces tworzenia muzyki jeszcze bardziej przystępnym i intuicyjnym. Kto wie, może już wkrótce będziemy słuchać playlist utworów generowanych w ulubionym stylu na podstawie własnych preferencji? Jedno jest pewne — połączenie kreatywności ludzkiej i mocy obliczeniowej AI otwiera przed nami zupełnie nowe horyzonty w dziedzinie muzyki.

Autor ifirma.pl

Marta Matylda Kania

Założycielka Superpowered by AI. Opracowuje dla biznesu procesy tworzenia treści przez generatywną sztuczną inteligencję. Interesuje się przyszłością AI w biznesie, pisze zaawansowane prompty i prowadzi szkolenia z ChataGPT dla firm.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Cała firma
w jednym miejscu?

Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!

już od 149zł/mies.
Zleć księgowość

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie