Uwaga – od stycznia 2014 zmiana przepisu dotyczącego zwolnienia od podatku VAT
Przez towar używany rozumie się ruchomości, których okres używania przez podatnika dokonującego ich dostawy wyniósł co najmniej pół roku po nabyciu prawa do rozporządzania tymi towarami jak właściciel.
Art. 43 ustęp 1 pkt 2 obecnie brzmi: „Zwalnia się od podatku dostawę towarów używanych, pod warunkiem że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego”.
Przez towar używany rozumie się ruchomości, których okres używania przez podatnika dokonującego ich dostawy wyniósł co najmniej pół roku po nabyciu prawa do rozporządzania tymi towarami jak właściciel.
Oznacza to, że jeśli podatnik zakupił np. pojazd na umowę kupna – sprzedaży, a następnie używał go w działalności gospodarczej co najmniej 6 miesięcy, to przy jego sprzedaży stosuje stawkę VAT „zwolniony”.
Projekt zmiany od stycznia 2014: „Zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego”.
Wynika z tego, iż od roku 2014 podatnik prowadzący sprzedaż opodatkowaną każdą sprzedaż majątku będzie opodatkowywał. Nie będzie już miało znaczenia, że podatnik nie miał prawa odliczyć podatku VAT przy zakupie.
Prowadzi to do ważnego wniosku: jeśli zamierzamy sprzedać towar używany, od którego nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT przy zakupie, to korzystnie jest go sprzedać do końca roku 2013.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Upadłość konsumencka to proces, który pozwala osobom fizycznym na pozbycie się długów w przypadku trwałej niewypłacalności. Wielu przedsiębiorców jednak zastanawia się, czy prowadzenie własnej działalności gospodarczej uniemożliwia skorzystanie z tej formy wsparcia prawnego.
Zawieszenie działalności gospodarczej to jedna opcji, która może okazać się niezwykle potrzebna przedsiębiorcom przechodzącym przez trudniejszy okres w firmie. Nie tylko przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą mogą zawiesić działalność – z tego rozwiązania mogą skorzystać też przedsiębiorcy prowadzący firmę w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Zobacz, jak zawiesić i jak wznowić działalność w spółce z o.o.
Gdy w sklepie internetowym pojawiają się sprzeczne opisy produktów, skutki są natychmiastowe: spada sprzedaż, rośnie liczba reklamacji, a budżet marketingowy idzie na marne. PIM w e-commerce pozwala przerwać ten chaos. W tym artykule przeczytasz, jak działa i kiedy warto go wdrożyć.
Każdy startup, aby odnieść sukces, musi oprzeć swoją działalność na dobrze dobranym modelu biznesowym – strategii, która określa sposób tworzenia wartości, docierania do klientów i generowania przychodów. Wybór odpowiedniego modelu wpływa na skalowalność, rentowność i tempo wzrostu firmy.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo