Sposoby na większą sprzedaż w e-commerce: upselling

upselling w e-commerce

Jednym ze sposobów na zwiększenie wartości sprzedaży w e-commerce jest upselling. Na czym polega ta metoda i jak sprzedawać droższe produkty?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z zakupów w formie online, o czym świadczy wzrost zakładanych sklepów internetowych. Jednym z celów marketerów jest testowanie technik, które przyczynią się do większej sprzedaży bez angażowania dodatkowego budżetu na reklamę. Upselling stanowi jeden z przykładów, które mogą zachęcić klienta do złożenia zamówienia o większej wartości niż pierwotnie przewidywał. Co zatem zakłada upselling i w czym konkretnie się objawia?

Czym jest upselling w e-commerce?

Upselling to jedna ze strategii, która pomaga w zwiększeniu sprzedaży i jest chętnie stosowana przez gigantów e-commerce’u. Polega na proponowaniu klientom droższych lub nowszych wersji pożądanego przez nich produktu.

Dla przykładu: jeśli np. klient jest na etapie poszukiwań butów sportowych i ogląda właśnie model za 100 zł – zgodnie z założeniami upsellingu powinien również na karcie produktu w widocznym miejscu dostrzec nowszy i droższy model obuwia. Może być np. wykonany z lepszych materiałów, o korzystniejszych parametrach lub pochodzić z limitowanej edycji.

Na czym opiera się upselling?

Upselling bazuje na dostarczeniu klientowi takiego produktu, który przyniesie mu więcej wartości niż pierwotnie oglądana przez niego wersja. Być może w ogóle nie wiedział, że na rynku istnieją nowsze warianty – otwarcie przed nim takiej furtki i wyświetlenie droższych propozycji może w części konsumentów wyzwolić chęć posiadania lepszej wersji.

Upselling postuluje nienachalną prezentację droższych modeli towaru – pożądany scenariusz wyraża się w zwiększeniu wartości zamówienia. Nie ma tutaj mowy o nakłanianiu czy stosowaniu perswazyjnych zabiegów – konsument ma wybór i możliwość podjęcia świadomej decyzji. Na etapie poszukiwań najlepszej dla siebie opcji może samodzielnie ocenić, czy chce dopłacić za ulepszoną wersję produktu.

Upselling – przykłady

Praktyka dowodzi, że niektóre grupy towarów są szczególnie polecane do upsellingu i są to np. produkty najwyżej oceniane i z największą ilością opinii. Możesz ustawiać te propozycje w sposób ręczny lub zautomatyzowany, posługując się dedykowaną wtyczką.

Jeżeli chcesz zająć się tym samodzielnie – wystarczy, że na początku przygotujesz arkusz kalkulacyjny, w którym wypiszesz po kolei sprzedawane przez Ciebie produkty. Jeżeli Twój sklep oferuje setki lub tysiące pozycji – wskaż te najbardziej dochodowe. Następnie stwórz oddzielne kolumny, w których będziesz mógł oznaczać, które produkty z Twojego sklepu należą do kategorii „premium” lub stanowią ulepszoną wersję podstawowych wariantów. Zgromadzone w ten sposób dane posłużą Ci do dalszego działania – powierz je zaufanemu programiście, który odpowiednio skonfiguruje je na stronie Twojego sklepu. To długoterminowa inwestycja – praca, którą wykonuje się raz, a następnie czerpie korzyści z tej innowacji.

Automatyzacja upsellingu

Jeżeli prowadzisz biznes internetowy na jednej z popularnych platform sprzedażowych – wówczas śmiało możesz skorzystać z oferowanego dodatku, który pozwoli Ci samodzielnie dodać swoje upsells. Mowa choćby o Shopify, Magento, WooCommerce czy PrestaShop. Dzięki temu będziesz mógł bez niczyjej pomocy przetestować tę technikę. Pamiętaj jednak, aby nie oferować klientowi zbyt wiele opcji do wyboru. Zaoferowanie więcej niż trzech propozycji może spowodować odwleczenie decyzji w czasie, a tym samym spadek konwersji.

Jak skutecznie uprawiać upselling w e-commerce?

Oferowane przedmioty nie mogą być diametralnie droższe od podstawowego wariantu, który ogląda Twój potencjalny klient. Co więcej – warto od razu uzasadniać, dlaczego decyzja o wyborze nowszego modelu będzie opłacalna dla konsumenta. Krótkie i skondensowane przedstawienie korzyści pomoże nakłonić go do pożądanej przez Ciebie akcji. Wskaż jednoznacznie, dlaczego wybór droższego produktu przyniesie odpowiednio większą wartość i poprawi komfort Twojego odbiorcy.

W przypadku biznesu offline tę rolę pełniłby sprzedawca – informowałby werbalnie o tym, dlaczego nowsza lub ulepszona wersja produktu byłaby dla klienta korzystniejsza. Upselling pomaga właśnie w zrozumieniu, dlaczego zakup nowszego produktu przyniesie więcej korzyści lub przyczyni się do poprawy jakości życia.

Rozwiń swój sklep internetowy

Nawet jeśli upselling doprowadzi tylko do kilku procent wzrostu sprzedaży – zyskasz w ten sposób dodatkowe środki, które możesz przeznaczyć na rozwój Twojego biznesu online. Od Ciebie zależy, czy będzie to intensyfikacja działań reklamowych, usprawnienie logistyki czy poprawa jakości obsługi klienta. Wdrożenie upsells do swojego sklepu internetowego nie wiąże się z koniecznością ponoszenia dużych nakładów finansowych czy czasowych. To praca, którą wykonuje się jednokrotnie, i która działa później na korzyść Twojego biznesu online.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość