Likwidacja deklaracji VAT i wejście w życie nowych przepisów dotyczących JPK zbliża się wielkimi krokami. O tym, co się zmieni, pisaliśmy już kilkukrotnie i na pewno będziemy pisać jeszcze. Dopiero w momencie, kiedy nowe przepisy zaczną obowiązywać, na wiele pytań będzie można odpowiedzieć pracując na tzw. żywym organizmie, a więc w praktyce.
Od 1 października zacznie obowiązywać nowa forma pliku JPK, trzeba będzie stosować oznaczenia GTU, ale również zmieni się wysyłanie JPK – a dokładnie środowisko do wysyłki. Czasu na zapoznanie ze zmianami pozostało niewiele, dlatego spieszymy z kolejnymi informacjami.
Wyłączenie starej bramki do przesyłania JPK
Wszyscy przedsiębiorcy, ale również twórcy programów księgowych i informatycy muszą wiedzieć, że 30 września 2020 r. zostanie wyłączona dotychczasowa bramka REST API, służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych podpisem kwalifikowanym i zaufanym, udostępniona pod adresem e-dokumenty.mf.gov.pl. Z tym samym dniem zostanie wyłączona bramka REST API, służąca do przesyłania plików JPK autoryzowanych danymi autoryzacyjnymi z kwotą przychodu.
Mikroprzedsiębiorcy mieli również możliwość skorzystania z bezpłatnych narzędzi udostępnionych przez Ministerstwo Finansów: aplikacja e-mikrofirma i aplikacja Klient_JPK. W związku ze zmianami zostanie również wyłączony interfejs e-bramka JPK_VAT (mikro JPK).
Wysyłanie JPK – co się zmieni od 1 października 2020 r.?
Jak można przeczytać na stronie Ministerstwa Finansów:
Od 1 października 2020 r. pliki JPK, w tym również nowe JPK_VAT z deklaracją, podpisane profilem zaufanym, podpisem kwalifikowanym bądź danymi autoryzującymi, będzie można składać wyłącznie przez nową bramkę REST API, udostępnioną pod adresem: e-dokumenty.mf.gov.pl
Ministerstwo Finansów przygotowało również specyfikacje techniczne, struktury dokumentów XML i broszury informacyjne, które można pobrać ze strony internetowej, do której dostęp znajduje się tutaj.
Pliki JPK będzie można składać tak jak dotychczas, korzystając z bezpłatnych narzędzi oferowanych przez Ministerstwo Finansów:
Zmiany dotyczą plików JPK_V7M (przy rozliczeniach miesięcznych) i JPK_V7K (przy rozliczeniach kwartalnych), przesyłanych za okresy od 1 października 2020 r. przez wszystkich przedsiębiorców i korekt za te okresy.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Sprzedaż na Allegro stała się jednym z najpopularniejszych sposobów prowadzenia działalności e-commerce w Polsce. Niezależnie od tego, czy jesteś jednoosobowym przedsiębiorcą, czy reprezentujesz większą firmę, wystawianie dokumentów sprzedażowych – w tym faktur – stanowi nieodłączny element obsługi klienta i prawidłowego rozliczania podatków.
Współcześnie innowacyjność określa się jako jeden z głównych czynników kształtujących poziom konkurencyjności na poszczególnych rynkach. Rozmaite firmy nieustannie poszukują nowych rozwiązań, aby wzmacniać swoją pozycję w branży, również e-commerce. Jak może im w tym pomóc open innovation?
W dzisiejszym dynamicznym świecie innowacje i kreatywność stają się podstawą sukcesu. Tradycyjne metody projektowania i rozwiązywania problemów często okazują się niewystarczające, dlatego coraz więcej organizacji sięga po design thinking – metodologię stawiającą człowieka w centrum procesu twórczego.
Czym właściwie jest design thinking i dlaczego stał się tak popularny?
Zastanawiasz się jak obliczyć wysokość składki zdrowotnej? W dzisiejszym artykule omówimy na przykładach jak obliczyć składkę zdrowotną na podatku liniowym, ryczałcie i skali podatkowej.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo