Wybór platformy do sklepu internetowego nie jest łatwy, a jest to dopiero wierzchołek góry lodowej efektywnego e-commerce. Pod spodem kryją się dodatkowe komplikacje, czyli dodanie funkcjonalności i właściwe skonfigurowanie platformy, w tym pod względem wysyłki.
Przetestuj opcje dla e-commerceZakładanie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością podejmowania wielu decyzji, które są tym trudniejsze, im mniej popularna jest nasza branża. Gdy podejrzenie działań konkurencji daje ograniczone dane na temat tego, co działa, trzeba eksperymentować, tworząc własną strategię. Jedno jest pewne – trzeba zacząć od porządnego skonfigurowania e-sklepu i dołożenia starań, żeby działał jak najlepiej i generował klientom pozytywne doświadczenie zakupowe. Zacznijmy od jednej z najbardziej podstawowych kwestii, czyli realizacji zamówienia. Zobacz, jak krok po kroku wygląda na WooCommerce konfiguracja wysyłki, ustawianie stref i metod wysyłkowych, wybieranie stawek oraz klas.
WooCommerce to jedna z najchętniej wybieranych platform typu open source, która jest wtyczką do WordPressa. Popularność wśród startujących sprzedawców gwarantują jej głównie stosunkowo niski próg wejścia i duże możliwości rozbudowy za sprawą darmowych wtyczek. Dużym plusem jest też możliwość dostosowania funkcjonalności do swoich potrzeb, w tym elementów związanych z wysyłką.
Jeśli już założyłeś sklep sklep na WooCommerce, to zanim przejdziesz do zaawansowanych ustawień wysyłki, zajmij się podstawową konfiguracją, czyli ustawieniem lokalizacji sprzedaży i wyborem (lub wykluczeniem) krajów wysyłki.
WooCommerce konfiguracja wysyłki – ustawienia ogólne
Strefy wysyłki WooCommerce, dostęp: 6.03.2025 rok
Płaska stawka to koszt dostawy, który ustawiamy arbitralnie, bez względu na liczbę zamówionych produktów, wagę i rozmiar przesyłki. Ta podstawowa forma definiowania kosztów sprawdzi się, jeśli oferujesz w swoim e-sklepie produkty o podobnych rozmiarach i potrzebach logistycznych, a średnia wartość koszyka w poszczególnych zamówieniach jest mniej więcej taka sama.
Wystarczy jednak, że jeden kupujący postanowi zamówić więcej sztuk, aby to rozwiązanie przestało być korzystne. Jeżeli sprzedajesz personalizowane koszulki lub świece zapachowe, nie będzie to stanowiło problemu, ale gdy w twoim asortymencie są na przykład lampy lub meble, wiele się zmieni w kosztach transportu, które poniesiesz jako sprzedawca.
W sklepie na WordPressie można rozwiązać ten problem za sprawą kilku prostych trików w ustawieniach stawki za wysyłkę WooCommerce ze względu na ilość.
Ustawianie stawki za wysyłkę WooCommerce, dostęp: 6.03.2025 rok
Ustawianie stawki za wysyłkę WooCommerce, dostęp: 6.03.2025 rok
Istnieje alternatywna metoda definiowania kosztów wysyłki, która polega na wyliczaniu ceny od wartości całego koszyka:
WooCommerce konfiguracja wysyłki, dostęp: 6.03.2025 rok
Proporcjonalne naliczanie kosztów wysyłki wydaje się rozwiązaniem, które ochroni sprzedawcę przed ponoszeniem zbyt dużych kosztów dostawy. Jeśli jednak klient kupuje bardzo dużo, zbyt wysoka cena transportu może go skutecznie zniechęcić i sprawić, że nie sfinalizuje zakupów. Ostatnia metoda naliczania kosztów wysyłki pozwala to ograniczyć:
WooCommerce konfiguracja wysyłki, dostęp: 6.03.2025 rok
Korzystanie z formuł dla konfigurowania wysyłki WooCommerce to jeden ze sposobów wprowadzenia do e-sklepu wygodnych automatyzacji. Innym sposobem na przyspieszenie procesów realizacji zamówień jest korzystanie z integratora e-commerce IFIRMA, który umożliwia sterowanie zamówieniami z różnych platform, obsługiwanie kurierów i zwrotów oraz wystawianie faktur i rozliczenia.
Są produkty, które nie zmieszczą się do skrytki w automacie paczkowym lub nie spełniają wymagań, by mogły oczekiwać na odbiór w punkcie odbioru. W przypadku towarów o dużych gabarytach konieczne może okazać się ustawienie indywidualnych zasad realizacji zamówień, a na pewno warto to zrobić, jeśli sprzedajesz mix produktów.
Można to zrobić, konfigurując klasy wysyłkowe WooCommerce:
Właściwa konfiguracja wysyłki WooCommerce jest nie tylko fundamentem sprawnie działającego e-sklepu, ale też sygnałem dla kupujących, że jako sprzedawca jesteś otwarty na różne formy dostawy, a Twoja oferta jest bogata w różne opcje. Ma to też duże znaczenie logistyczne, co ujawnia się zwłaszcza gdy korzystasz z dropshippingu i usług różnych hurtowni. Dobra znajomość możliwości, które oferuje sklep na WooCommerce, pozwala na korzystanie z dodatkowych wtyczek, które poszerzą funkcjonalność e-sklepu i pozwolą Ci zoptymalizować proces realizacji zamówień przy niskich nakładach finansowych.
Chcesz poznać bliżej integrator e-commerce albo rozwijać go razem z nami? A może masz pomysł na kolejną integrację? Napisz do nas!
ecom@ifirma.pl