Nieterminowe regulowanie należności przez kontrahenta
Przezorny zawsze ubezpieczony, dlatego przed przystąpieniem do współpracy z nową firmą warto sprawdzić, czy posiada ona wpis do KRS i ewidencji działalności gospodarczej, a także poszukać informacji na jej temat w Internecie. Jednak co zrobić, jeśli mimo to trafiło się na kontrahenta, który ma problem z nieterminowym regulowaniem należności?
Przezorny zawsze ubezpieczony, dlatego przed przystąpieniem do współpracy z nową firmą warto sprawdzić, czy posiada ona wpis do KRS i ewidencji działalności gospodarczej, a także poszukać informacji na jej temat w Internecie. Jednak co zrobić, jeśli mimo to trafiło się na kontrahenta, który ma problem z nieterminowym regulowaniem należności?
W pierwszej kolejności należy przypomnieć dłużnikowi o nieuregulowanej fakturze. Mogło się zdarzyć, że kontrahent zapomniał o niej, nie ma pieniędzy, bądź w ogóle nie otrzymał jakiejkolwiek faktury do uregulowania. Na początku warto przypomnieć mu się się telefonicznie lub poprzez e-maila.
Jeśli okaże się, że dłużnik chce uregulować fakturę, ale nie ma na to środków, wówczas warto zaproponować mu podpisanie oświadczenia w którym kontrahent przyznaje się do długu i zobowiązuje się go spłacić – innymi słowy oświadczenie o uznaniu długu. Co ważne, takie oświadczenie przerywa bieg przedawnienia roszczenia. Od momentu podpisania oświadczenia termin przedawnienia biegnie od początku. Jeśli kontrahent nie wywiąże się z zobowiązania, wówczas oświadczenie można uznać jako dowód w postępowaniu nakazowym w sądzie. Wydanie nakazu zapłaty przez sąd w postępowaniu nakazowym pozwala na szybkie wszczęcie działań komorniczych i zajęcie majątku dłużnika.
Jeśli natomiast pomimo wielokrotnych prób kontaktu kontrahent nie odpowiada na e-maile/telefony, wówczas przedsiębiorcy pozostaje wysłanie dłużnikowi listem poleconym ostatecznego wezwania do zapłaty. W przypadku brak reakcji na wezwanie do zapłaty sprawę należy skierować do sądu.
Można również skorzystać z usług firm windykacyjnych.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zastanawiasz się czym jest spółka jawna w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych oraz co powinna zawierać jej umowa?
Osoby będące na samozatrudnieniu (B2B) są przedsiębiorcami, którzy według kodeksu cywilnego działają pod firmą (z określoną nazwą). Czy wiesz, jakswoją jednoosobową firmę, aby wybrana nazwa była zgodna z przepisami?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo