Jak wypromować startup? Wykorzystaj grupy na Facebooku

promocja na grupach na facebooku

Od dłuższego czasu algorytm Facebooka promuje treści, które inspirują do dyskusji i wartościowych interakcji. Nic więc dziwnego, że grupy na Facebooku realizujące te cele stały się ekscytującym narzędziem w rękach marketerów. Pozytywne uczucia wynikające z relacji w grupach często przekładają się na pozytywne relacje wobec Twojej marki. Ten fakt warto wykorzystać promując się na grupach na Facebooku. Jak to robić, podpowiadamy we wpisie.

O tym, że social media to jeden ze skutecznych sposobów na promocję startupu wspominaliśmy w poprzednim wpisie z tego cyklu. Temu tematowi poświęciliśmy również post: Jak wypromować startup w social media. Dzisiaj skupimy się na tylko jednym z kanałów – Facebooku, a ściślej – dostępnych na nim grupach. Jak może wyglądać promocja na grupach na Facebooku?

Od dłuższego czasu algorytm Facebooka promuje treści, które inspirują do dyskusji i wartościowych interakcji. Na pierwszy plan wysuwają się wpisy z rozbudowanymi wątkami dyskusyjnymi. Nic więc dziwnego, że grupy na Facebooku realizujące te cele stały się ekscytującym narzędziem w rękach marketerów. Należy pamiętać o dodatkowej korzyści: pozytywne uczucia wynikające z relacji międzyludzkich w grupach często przekładają się na pozytywne relacje wobec Twojej marki. Ten fakt możesz wykorzystać na dwa sposoby – prowadząc własną grupę facebookową lub udzielając się na cudzych grupach. Poniżej podajemy dobre praktyki dla obu przypadków.

Promocja na grupach na Facebooku: własna grupa

Konwencja grupy

Zanim rozpoczniesz aktywność na kolejnym kanale, zastanów się nad jego formą oraz nad tym, czym będzie się wyróżniać w stosunku do twoich pozostałych kanałów komunikacji Jest kilka konwencji, które może przyjąć Twoja grupa:

  • Miejsce do obsługi klienta – jeśli dostrzegasz taki potencjał, to grupa na FB może stać się Twoją bazą FAQ. Każdy szukający pomocy będzie mógł tutaj otrzymać od Ciebie lub innego członka grupy pomoc.
  • Narzędzie do rozwoju i doskonalenia startupu – w grupie możesz opisywać nowości, zapraszać do beta testów, gromadzić informacje o usterkach i tłumaczyć nowe funkcje. Nie ma nic lepszego niż publika, które czuje, że jest wysłuchana i zaangażowana w finalny kształt produktu.
  • Platforma do dyskusji na tematy branżowe – poczucie przynależności do danej branży, możliwość zadawania pytań i prowadzenia nieformalnych dyskusji to najczęstsze powody, dla których ludzie dołączają do grup na Facebooku, dlatego taka forma jest jedną z najpopularniejszych na Facebooku. Tobie pozwoli nawiązać dialog z odbiorcami, a także kształtować pożądany wizerunek.

Pamiętaj o powitaniach

Jeśli dobrze pójdzie, na Twojej grupie będą regularnie pojawiać się nowe osoby. Zadbaj więc o wpisy powitalne, które sprawią, że użytkownicy poznają Ciebie i charakter grupy. Za ich pomocą powtórzysz oczekiwania, przypomnisz regulamin i wskażesz nowym użytkownikom zasady lub zasoby, z których korzystacie. Pokażesz również, że jesteś zaangażowany i zwiększysz szansę na samodzielne wykazywanie inicjatywy członków grupy w przyszłości. Dobra rada: we wpisie powitalnym oznacz poszczególne osoby za pomocą @imienia i @nazwiska, dzięki czemu pojawi się im dedykowane powiadomienie.

Znajdź złoty środek

Grupa na Facebooku to miejsce dla Twoich fanów. Jeśli Twoja publiczność jest naturalnie aktywna i zaangażowana, nie narzucaj przesadnie kierunku dyskusji. Jeśli tak nie jest – przybierz rolę życzliwego przywódcy, który w razie potrzeby udziela wsparcia, przekazuje potrzebną wiedzę lub zadaje inspirujące pytanie.

Podaruj coś szczególnego

Twoi fani są w Twojej grupie nie bez przyczyny. Być może interesuje ich Twój produkt, branża, może nie chcą wypaść z obiegu informacji. Dostarczając im ekskluzywny content, mnożysz te powody. E-book, sesja networkingowa, zaproszenia na eventy, rozdania lub Q&A z udziałem szczególnego gościa to korzyści, którymi przekonasz ich do regularnego zaglądania na grupę.

Nie zapomnij o promocji grupy

Promocja pomoże Ci dotrzeć do większej liczby zainteresowanych. Dodawaj linki do grupy na różnych platformach – może przekonasz kogoś ze swojej branży do udostępnienia informacji o grupie u siebie? Nie zapomnij połączyć swojej grupy ze stroną i zaprosić swoich fanów do dołączania. Uruchom reklamę na Facebooku promującą Twoją grupę i wyślij zaproszenie za pośrednictwem bazy mailingowej.

Promocja na innych grupach facebookowych

Występuj jako osoba prywatna

Wiedzieliście, że istnieje 16-krotne większe prawdopodobieństwo, że człowiek przeczyta post umieszczony przez inną osobę niż przez markę? Znajdź więc grupy, na których będziesz udzielał się prywatnie. Ważne: nie zapomnij na profilu Facebookowym umieścić informacji o Twoim powiązaniu ze startupem. Możesz to zrobić na wiele sposobów np. poprzez publiczne wpisy na osi czasu, aktualizację miejsca pracy czy zdjęcie w tle. Dajemy słowo, że jeśli będziesz brał udział w ciekawych dyskusjach, ludzie będą zaglądać na Twój profil i w ten sposób dowiadywać się o Twojej działalności.

Naucz się mówić między wierszami

Istnieje wiele sposobów na poinformowanie ludzi o swoim startupie bez używania języka reklamowego. Dla przykładu, wielu ludzi byłaby znacznie bardziej skłonna odpowiedzieć na pytanie z prośbą o opinię niż na post typowo sprzedażowy. Efektem ubocznym będzie zainteresowanie Twoim produktem.

Wzbogacaj cudze dyskusje

Nie ograniczaj swojej aktywności do pisania postów. Bierz udział w rozmowach prowadzonych przez innych członków grupy. Dziel się swoją wiedzą i doświadczeniem – opowiadaj o ciekawych blogach, eventach, książkach. Nie tylko zostaniesz zauważony, ale zbudujesz też wizerunek eksperta, o którym inni przypomną sobie w odpowiednim momencie. Udzielanie się w dyskusjach to również sposób na budowanie ciekawych, przyszłościowych relacji – także tych biznesowych.

Pamiętaj!

Grupy na Facebooku to na tyle dynamiczny i żyjący własnym życiem twór, że sama znajomość reguł i dobrych praktyk nie wystarczy. Metodą prób i błędów sprawdzaj, co działa. Bądź kreatywny i konsekwentny, a z czasem zauważysz, co przynosi najlepsze efekty.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość