Zmiana wniosku do ZUS o odroczenie terminu płatności składek

Zastanawiasz się czy będziesz w stanie opłacić ZUS? Przeczytaj jak złożyć wniosek o odroczenie płatności.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Wracamy do tematu pomocy dla przedsiębiorców w okresie pandemii wirusa. Z uwagi na zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej na szeroką skalę wielu przedsiębiorców zostało pozbawionych dochodów. Fundamentalne staje się pytanie w jaki sposób poradzić sobie z comiesięcznymi zobowiązaniami wobec ZUS?

Aktualna sytuacja przedsiębiorców

Od kilku dni słyszymy wypowiedzi przedstawicieli rządu na temat trudnej sytuacji przedsiębiorców. Przedstawiciele różnych środowisk występują z apelem do Ministra Finansów o odroczenie terminów podatkowych. To samo dotyczy płatności składek ZUS. Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą z pełną odpowiedzialnością można stwierdzić, że wszyscy przedsiębiorcy nie funkcjonują normalnie, a zdecydowana większość nie ma możliwości prowadzenia firmy. Tym samym nie dysponują środkami finansowymi na zabezpieczenie bieżących płatności tzw. cyklicznych, do których niewątpliwie zalicza się ZUS.

Propozycje płatności składek ZUS

Na stronach ZUS pojawił się komunikat, że przedsiębiorcy mogą złożyć uproszczony wniosek o:

  • odroczenie o 3 miesiące płatności składek ZUS – za okres od lutego do kwietnia 2020 roku,
  • zawieszenie na 3 miesiące spłaty zadłużenia na podstawie otrzymanej decyzji ratalnej lub odroczeniowej z terminami płatności rat lub odroczenia od miesiąca marca do maja 2020 roku.

Wszystkie te działania spowodują przesunięcie o 3 miesiące regulowania zobowiązań wobec ZUS. Taki uproszczony wniosek mogą złożyć wszyscy przedsiębiorcy bez względu na rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej. Wzór Wniosku w formie edytowalnej znajduje się na stronie ZUS.

Jakie informacje znajdą się we Wniosku?

Poniżej prezentujemy wzór Wniosku, który muszą wypełnić zainteresowani przedsiębiorcy.

wniosek do ZUS

Wniosek o odroczenie płatności składek ZUS
 

Poza typowymi danymi rejestracyjnymi firmy najważniejsze wydaje się właściwe uzasadnienie Wniosku.

Na stronie ZUS zawarta jest również wiadomość, że nie wszystkie wnioski zostaną rozpatrzone pozytywnie.

“Jeżeli ZUS pozytywnie rozpatrzy Wniosek, wyśle do przedsiębiorcy umowę na wskazany przez niego adres e-mail lub pocztą (jeżeli przedsiębiorca nie wskaże adresu mailowego).”

W jaki sposób złożyć Wniosek?

Wniosek można skierować do ZUS następującymi środkami:

  1. Wypełniony wniosek pozostawić w skrzynce znajdującej się w jednostkach ZUS.
  2. Za pośrednictwem poczty.
  3. Na adres e-mail oddziału ZUS. Wykaz adresów e-mail znajduje się na stronie ZUS.
  4. “Jeśli przedsiębiorca skorzysta z możliwości przesłania umowy mailem, najpóźniej w ciągu 14 dni liczonych od dnia zakończenia stanu epidemii, musi wysłać do ZUS również papierowy oryginał dokumentu. Jeśli nie przekaże go w formie papierowej do ZUS, uznamy, że umowa nie została zawarta. To spowoduje naliczenie odsetek od należności objętych umową.”
  5. Elektronicznie za pośrednictwem platformy PUE ZUS – Wniosek ZUS-EOP. Szczegółowe instrukcje na temat przekazania wniosku w formie elektronicznej można znaleźć na stronie ZUS.

Pod numerami telefonów można uzyskać więcej szczegółowych informacji jaka forma spłaty jest najdogodniejsza dla konkretnego przedsiębiorcy.

Z tej formy komunikacji powinni skorzystać nie tylko przedsiębiorcy, którzy obecnie znajdują się w trudnej sytuacji finansowej. Zachęca się do kontaktu przedsiębiorców, którzy już wcześniej borykali się z problemem spłaty zadłużenia wobec ZUS, a obecna sytuacja jeszcze pogłębiła ten kryzys. W przypadku przedsiębiorcy, do którego wszczęto postępowanie egzekucyjne w określonych okolicznościach może dojść do zawieszenia tego postępowania. Również tę kwestię można omówić dzwoniąc na wspomniane numery telefonów.

Petycja branż usługowych do rządu – przeczytaj.

Podziel się z innymi

Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl
Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce