Zmiana wniosku do ZUS o odroczenie terminu płatności składek

Wracamy do tematu pomocy dla przedsiębiorców w okresie pandemii wirusa. Z uwagi na zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej na szeroką skalę wielu przedsiębiorców zostało pozbawionych dochodów. Fundamentalne staje się pytanie w jaki sposób poradzić sobie z comiesięcznymi zobowiązaniami wobec ZUS?

Aktualna sytuacja przedsiębiorców

Od kilku dni słyszymy wypowiedzi przedstawicieli rządu na temat trudnej sytuacji przedsiębiorców. Przedstawiciele różnych środowisk występują z apelem do Ministra Finansów o odroczenie terminów podatkowych. To samo dotyczy płatności składek ZUS. Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą z pełną odpowiedzialnością można stwierdzić, że wszyscy przedsiębiorcy nie funkcjonują normalnie, a zdecydowana większość nie ma możliwości prowadzenia firmy. Tym samym nie dysponują środkami finansowymi na zabezpieczenie bieżących płatności tzw. cyklicznych, do których niewątpliwie zalicza się ZUS.

Propozycje płatności składek ZUS

Na stronach ZUS pojawił się komunikat, że przedsiębiorcy mogą złożyć uproszczony wniosek o:

  • odroczenie o 3 miesiące płatności składek ZUS – za okres od lutego do kwietnia 2020 roku,
  • zawieszenie na 3 miesiące spłaty zadłużenia na podstawie otrzymanej decyzji ratalnej lub odroczeniowej z terminami płatności rat lub odroczenia od miesiąca marca do maja 2020 roku.

Wszystkie te działania spowodują przesunięcie o 3 miesiące regulowania zobowiązań wobec ZUS. Taki uproszczony wniosek mogą złożyć wszyscy przedsiębiorcy bez względu na rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej. Wzór Wniosku w formie edytowalnej znajduje się na stronie ZUS.

Jakie informacje znajdą się we Wniosku?

Poniżej prezentujemy wzór Wniosku, który muszą wypełnić zainteresowani przedsiębiorcy.

wniosek do ZUS

Wniosek o odroczenie płatności składek ZUS
 

Poza typowymi danymi rejestracyjnymi firmy najważniejsze wydaje się właściwe uzasadnienie Wniosku.

Na stronie ZUS zawarta jest również wiadomość, że nie wszystkie wnioski zostaną rozpatrzone pozytywnie.

“Jeżeli ZUS pozytywnie rozpatrzy Wniosek, wyśle do przedsiębiorcy umowę na wskazany przez niego adres e-mail lub pocztą (jeżeli przedsiębiorca nie wskaże adresu mailowego).”

W jaki sposób złożyć Wniosek?

Wniosek można skierować do ZUS następującymi środkami:

  1. Wypełniony wniosek pozostawić w skrzynce znajdującej się w jednostkach ZUS.
  2. Za pośrednictwem poczty.
  3. Na adres e-mail oddziału ZUS. Wykaz adresów e-mail znajduje się na stronie ZUS.
  4. “Jeśli przedsiębiorca skorzysta z możliwości przesłania umowy mailem, najpóźniej w ciągu 14 dni liczonych od dnia zakończenia stanu epidemii, musi wysłać do ZUS również papierowy oryginał dokumentu. Jeśli nie przekaże go w formie papierowej do ZUS, uznamy, że umowa nie została zawarta. To spowoduje naliczenie odsetek od należności objętych umową.”
  5. Elektronicznie za pośrednictwem platformy PUE ZUS – Wniosek ZUS-EOP. Szczegółowe instrukcje na temat przekazania wniosku w formie elektronicznej można znaleźć na stronie ZUS.

Pod numerami telefonów można uzyskać więcej szczegółowych informacji jaka forma spłaty jest najdogodniejsza dla konkretnego przedsiębiorcy.

Z tej formy komunikacji powinni skorzystać nie tylko przedsiębiorcy, którzy obecnie znajdują się w trudnej sytuacji finansowej. Zachęca się do kontaktu przedsiębiorców, którzy już wcześniej borykali się z problemem spłaty zadłużenia wobec ZUS, a obecna sytuacja jeszcze pogłębiła ten kryzys. W przypadku przedsiębiorcy, do którego wszczęto postępowanie egzekucyjne w określonych okolicznościach może dojść do zawieszenia tego postępowania. Również tę kwestię można omówić dzwoniąc na wspomniane numery telefonów.

Petycja branż usługowych do rządu – przeczytaj.
▲ wróć na początek

Popularne posty:

UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.

Program do faktur

0.00 zł

ZA DARMO DO 10 FAKTUR/MC

Powyżej: 100 zł/rok (Faktura+)

  • Wszystkie rodzaje faktur
  • Szablony dokumentów
  • CRM
  • Magazyn
  • Wsparcie techniczne
  • Zawsze aktualny
  • JPK Faktura (w pakiecie Faktura+)

WYSTAW PIERWSZĄ FAKTURĘ
pełna lista funkcji

Księgowość internetowa

37.50 zł

KSIĘGUJ SAMODZIELNIE, AUTOMATYCZNIE

45 zł/mc lub 37.50 zł/mc przy płatności za 6 miesięcy

  • 30 dni za darmo i bez zobowiązań!

  • Księgowanie – KPiR i Ryczałt
  • Fakturowanie
  • CRM
  • Magazyn
  • Wsparcie księgowe
  • JPK

WYPRÓBUJ ZA DARMO
pełna lista funkcji

Biuro rachunkowe

99.00 zł

PRZYDZIELIMY CI KSIĘGOWĄ

Wybierz pakiet MINI lub MIDI

  • Pełna obsługa księgowa – KPIR i Ryczałt
  • Dedykowana księgowa
  • CRM
  • Magazyn
  • Wsparcie księgowe
  • JPK

ZLEĆ KSIĘGOWOŚĆ
pełny cennik i zakres usługi

Podane kwoty są kwotami netto za jeden miesiąc. Od 19 lat cena księgowości internetowej nie uległa zmianie. Wszystkie nasze usługi spełniają wymagania RODO.

Przetestuj nasz program do faktur
bez zobowiązań