Platforma YouTube w coraz mniejszym stopniu kojarzy się z amatorskimi materiałami o niskiej jakości, zmierzając w stronę profesjonalizacji i przyciągania osób traktujących ją jako sposób na zarabianie pieniędzy.
Kolejnym narzędziem, które ma ułatwić dodawanie i zarządzanie materiałami wideo, marketingiem i relacjami z widzami, jest udoskonalone właśnie YouTube Studio. Jak z niego korzystać? Jaką funkcjonalność oferuje? Jak sprawnie dodać film przy jego pomocy?
Z YouTube Studio możesz korzystać zarówno z poziomu swojej przeglądarki internetowej, jak i ściągając specjalnie przygotowaną aplikacją na platformy mobilne. Pulpit pojawiający się po zalogowaniu zawiera najważniejsze informacje dotyczące kanału, m.in. statystyki, przydatne pomysły, nowości i komentarze. Po lewej stronie znajduje się menu, w którym łatwo można znaleźć odnośniki do najpotrzebniejszych funkcji, m.in.:
Platforma bardzo uprościła sposób dodawania filmów na kanał – można to zrobić bezpośrednio z poziomu pulpitu widocznego po zalogowaniu (lewy górny róg – ikonka „Prześlij filmy” lub przycisk „Utwórz”, skąd można rozpocząć bezpośrednią relację na żywo lub dodać film).
Najłatwiejszym sposobem na załadowanie kolejnego filmu będzie metoda „przeciągnij i upuść”, pozwalająca na załadowanie wideo bezpośrednio przeciągając go z pulpitu lub folderu z filmami na swoim komputerze. Pojawią się wówczas opcje związane z publikacją materiału – takie jak tytuł, opis, tagi, miniatura filmu, możesz również bezpośrednio dodać go do playlisty.
Niezbędne będzie także określenie grupy odbiorców (zwłaszcza określenie czy jest odpowiedni dla niepełnoletnich).
Po kliknięciu przycisku Dalej naszym oczom ukażą się opcje związane z monetyzacją kanału (jeśli spełnia on minimalne wymagania).
Po zaznaczeniu opcji zarabiania na filmie ukażą się szczegóły związane z umiejscowieniem reklam. Na kolejnym ekranie można ustawić ekrany końcowe i karty wyświetlające się podczas prezentacji materiału. Następnie, w dziale „widoczność” możesz ustalić, czy ma on być widoczny dla wszystkich, niepubliczny czy prywatny.
Możesz również zdecydować, kiedy dokładnie film stanie się dostępy na kanale – opcja szczególnie przydatna dla tych twórców, którzy mają regularne audycje o stałej porze.
Przygotowane przez Google narzędzie ułatwiające pracę twórcom pozwala na łatwe zarządzanie dodanymi na kanał treściami – filmy możesz z łatwością segregować według popularności, interakcji, przyniesionego dochodu czy ilości komentarzy. Pozwala to na analizowanie, które z nich przynoszą najlepsze rezultaty i lepiej dostosowywać materiał do odbiorców.
Po kliknięciu w dany film uzyskasz dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących Twoich widzów. W dziale „Treść” łatwo możesz edytować ustawienia dodanych uprzednio filmów, a nawet je stamtąd usunąć – pamiętaj jednak, że raz usuniętych filmów nie da się odzyskać, dlatego dobrze przemyśl, zanim zdecydujesz się na taki krok.
Doskonałym uzupełnieniem platformy YouTube Studio dla twórców jest dostępna na systemy mobilne aplikacja, która co prawda ma nieco ograniczoną funkcjonalność, ale w zamian umożliwia odpowiadanie na komentarze, edytowanie szczegółów wideo i analizowanie statystyk z poziomu telefonu czy tabletu.
Twórcy platformy YouTube stworzyli narzędzie, które naprawdę ułatwia pracę osobom zajmującym się tworzeniem treści. Dostępne ustawienia i rozbudowany panel administracyjny czynią prowadzenie biznesu na najpopularniejszej platformie wideo jeszcze łatwiejszym. Warto się z nim zapoznać, ponieważ umożliwia jeszcze pełniejsze wykorzystanie oferowanych przez platformę opcji i ustawień.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!
Dla kogo jest platforma YouTube Studio?
Czy wstawianie filmów poprzez YouTube Studio jest skomplikowane?