|
|
15 minut czytania

Jak sprzedawać na EmpikPlace? Kompleksowy poradnik krok po kroku

W 2017 roku popularny sklep Empik uruchomił nową usługę marketplace – EmpikPlace. Od tego czasu EmpikPlace odnosi sukces i aktualnie znajduje się w TOP4 platform sprzedażowych w Polsce. Co wyróżnia marketplace Empik?

empikplace jak sprzedawać
e-commerce

Kiedy Empik pojawił się na rynku, szybko stał się pierwszym miejscem, które odwiedzali zainteresowani zakupem płyt, książek, gier czy innych artykułów multimedialnych. Przez lata sklep rozszerzał nie tylko asortyment, ale też zakres swojej działalności. Dziś to nie tylko jeden z najpopularniejszych sklepów stacjonarnych z tego typu asortymentem, ale też jedna z największych platform e-commerce w Polsce.

Na początku swojej działalności w internecie Empik.com oferował założenie konta jedynie potencjalnym kupującym, przyciągając klientów i budując silną relację z marką online. Z czasem wprowadzono Empik marketplace, otwierając tym samym możliwości polskim firmom e-commerce do sprzedaży swojej oferty w bazie odbiorców zgromadzonej wokół Empiku.

Jakie są różnice między kontem zwykłym a kontem firmowym na EmpikPlace?

Jako platforma sprzedażowa Empik oferuje dwa rodzaje kont dla dwóch różnych typów użytkowników — kupujących i sprzedających. Różnice między nimi pojawiają się już na etapie rejestracji. Nie wystarczy założyć zwykłego konta, aby móc zacząć sprzedawać. Osoby prywatne, konsumenci, tworzą swój profil w zakładce „Zaloguj się”. Konto służy wówczas do zamawiania produktów na Empik.com. Konto sprzedawcy zakłada się na empik.com/empikplace. Do założenia konta uprawnione są tylko osoby posiadające aktywną działalność gospodarczą. Jest to przestrzeń dla przedsiębiorców, którzy chcą wykorzystać EmpikPlace jako kanał działalności e-commerce lub przedłużenie swojego sklepu internetowego poprzez integrację z marketplace.

Jak założyć konto na EmpikPlace — prosty przewodnik dla początkujących

Zakładanie konta firmowego nie jest skomplikowane, chociaż wiąże się ze spełnieniem kilku istotnych warunków i uzupełnieniem formalności. Przejdźmy przez ten proces krok po kroku.

  1. Rejestracja konta
  2. Konto na EmpikPlace zakłada się na stronie empik.com/empikplace, do której można dotrzeć na dwa sposoby. Pierwszym jest kliknięcie napisu „Zostań sprzedawcą” na stronie głównej empik.com. Drugim – wpisanie adresu empik.com/empikplace W prawym górnym rogu znajduje się ramka „Zostań sprzedawcą”, która przekierowuje do formularza rejestracji. Gdzie wymienione są warunki decydujące o tym, kto może zostać sprzedawcą na EmpikPlace. Zgodnie z nimi jako przedsiębiorca musisz prowadzić działalność i wysyłkę z państwa członkowskiego Unii Europejskiej. Co więcej, działalność ta musi być zarejestrowana od co najmniej 3 miesięcy.
  3. Wypełnienie formularza
  4. W formularzu rejestracji musisz podać niezbędne informacje o swojej firmie (kraj rejestracji i wysyłki, NIP), dzięki którym system będzie mógł pobrać dane z Głównego Urzędu Statystycznego. Konieczne jest też wprowadzenie danych bankowych i kontaktowych.
  5. Uzupełnienie informacji o ofercie
  6. O ile informacje kontaktowe i bankowe są niezbędne do założenia konta na Empik marketplace, to informacje o ofercie można uzupełnić później, a ich brak nie wpływa na proces weryfikacji konta. Obowiązkowym punktem jest natomiast zakładka „Twój sklep”, w której należy wpisać dane użytkownika konta.
  7. Weryfikacja konta
  8. Po wypełnieniu formularza zgłoszenie jest weryfikowane przez platformę, co może potrwać maksymalnie 1 dzień roboczy.
  9. Pierwsze logowanie
  10. Gdy na Twoją skrzynkę e-mailową trafi wiadomość powitalna, możesz przejść do pierwszego logowania na Empik marketplace. Konieczne będzie ustawienie nowego, silnego (minimum 12 znaków, w tym co najmniej jedna cyfra, znak specjalny, mała i wielka litera) hasła. Pamiętaj, że Twoim loginem jest adres e-mail podany w formularzu.
  11. Konfiguracja sklepu
  12. Pierwszą stroną, jaką zobaczysz po zalogowaniu się do EmpikPlace, będzie Centrum Zarządzania Sprzedawcy. W prawym górnym rogu znajdziesz trzyetapową instrukcję konfiguracji swojego sklepu. Podążając zgodnie z instrukcjami na ekranie, musisz uzupełnić informacje o swoim sklepie, w tym o nazwie, wysyłce, zwrotach, RODO i rozliczeniach.

Skuteczna sprzedaż na EmpikPlace za pośrednictwem kilku kont – sprawdzone rozwiązanie dla sprzedawców

Kontem na EmpikPlace może zarządzać wielu użytkowników. Możesz więc podzielić się dostępem ze współpracownikami i rozdzielić obowiązki prowadzenia działalności e-commerce. Każdej osobie, która otrzymuje dostęp do konta firmowego, automatycznie zostaje przypisana rola administratora. Można jednak ograniczać dostęp do konta lub poszczególnych funkcji w zależności od potrzeb.

Zgodnie z regulaminem jeden sprzedawca może posiadać więcej niż jedno konto, jednak każde z nich musi przejść osobną weryfikację. Warunkiem posiadania więcej niż jednego konta jest to, aby nie wprowadzały w błąd kupującego. Dla przedsiębiorcy posiadanie wielu profili to okazja do stworzenia oferty, która będzie lepiej dopasowana do konsumentów. To rozwiązanie sprawdzi się w przypadku gdy:

  • sklep posiada zróżnicowany asortyment — podzielenie go w spójne tematycznie kategorie zwiększy wiarygodność sklepu jako specjalizującego się w sprzedaży określonych kategorii produktowych;
  • przedsiębiorca korzysta z usług więcej niż jednego dostawcy — zarządzanie sklepem z kilku kont usprawnia logistykę i pozwala zachować spójność w sposobie pakowania zamówień;
  • sprzedawca testuje kilka strategii sprzedażowych — podział asortymentu na kilka różnych kont pozwala na dynamiczne testowanie różnych rozwiązań i efektywne wdrażanie nowych strategii.

Jakie warunki musisz spełnić, aby zacząć sprzedawać na EmpikPlace?

Niektóre platformy typu marketplace pozwalają wystawiać oferty osobom prywatnym. Nie jest tak w przypadku EmpikPlace. Aby zostać sprzedawcą, trzeba być przedsiębiorcą w rozumieniu Kodeksu cywilnego i prowadzić działalność gospodarczą, która spełnia ściśle określone warunki:

  • jest zarejestrowana od co najmniej 3 miesięcy;
  • ma status aktywnej;
  • jest potwierdzona opiniami na Google lub innych platformach na poziomie nie mniejszym niż 4,5;
  • jest prowadzona na terenie państwa członkowskiego UE;
  • prowadzi wysyłkę z państwa członkowskiego UE.

Twoja działalność gospodarcza nie jest zarejestrowana od co najmniej trzech miesięcy? W dalszym ciągu możesz zarejestrować się na platformie. Okres weryfikacji zamiast ustalonego 1 dnia potrwa wówczas tyle czasu, ile brakuje do upłynięcia wymaganych 3 miesięcy.

Platforma nie jest jednak elastyczna, jeśli chodzi o inne formy sprzedaży, np. działalność nierejestrowaną. Jest to więc rozwiązanie dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.

Empik marketplace prowizja — ile zapłacisz za sprzedaż?

Empik promuje swój marketplace, podkreślając atrakcyjne stawki prowizyjne. Rzeczywiście w porównaniu do innych czołowych platform e-commerce, oferta EmpikPlace pod względem finansowym jest konkurencyjna.

Serwis nie obciąża przedsiębiorcy opłatą aktywacyjną, darmowe jest też samo prowadzenie konta. Jedynym kosztem, jaki ponosi sprzedawca, jest prowizja od sumy zamówienia i dostawy brutto (+VAT), potrącana każdorazowo podczas rozliczenia.

Prowizja jest naliczana od zamówień, które zostały opłacone z góry (w przypadku płatności „za pobraniem” sprzedawca musi rozliczyć się z przewoźnikiem). Jeśli Twoje przychody z zamówień opłaconych z góry są niższe niż koszty prowizji, na koniec okresu rozliczeniowego otrzymasz od EmpikPlace fakturę z należnością za prowizję.

Pozostaje jeszcze jedno kluczowe pytanie — ile wynosi prowizja? Stawki prowizyjne znajdziesz tutaj.

Jak wystawić przedmiot na EmpikPlace — krok po kroku poradnik

Dobra karta produktowa może mieć decydujące znaczenie w tym, czy produkt stanie się sprzedażowym sukcesem. Warto dodać estetyczne zdjęcie oddające najlepsze cechy produktu i starannie opisać wszystkie parametry. Jak to zrobić? Oto instrukcja krok po kroku.

  • Krok 1: Sprawdź, czy produkt jest już na EmpikPlace
  • Empik blokuje dodawanie kilku ofert z tym samym numerem EAN. Zanim zaczniesz dodawać ofertę, w Panelu Sprzedawcy, w zakładce „Oferty”, sprawdź, czy konkretny numer EAN jest już w bazie EmpikPlace.

  • Krok 2:
    • Jeśli produkt, który masz w ofercie, ma już założoną kartę produktu, musisz podpiąć swój asortyment do już istniejącej oferty. Zanim dodasz nową pojedynczą ofertę, upewnij się, że wszystkie dane na karcie produktu są poprawne. Następnie uzupełnij wymagane informacje, takie jak czas realizacji, numer SKU, cenę i oferowaną ilość.
    • Jeśli Twojego produktu nie ma w bazie Empik marketplace, dodaj go. Kikając „dodaj ofertę”, przejdź do pola „Utwórz produkt”. Uzupełnij wszystkie atrybuty. Pamiętaj, że im lepiej opisany produkt, tym więcej konwersji.
  • Krok 3: Sprawdź poprawność importu produktów

Sprawdź, czy Twoja oferta została poprawnie dodana, klikając w zakładkę „Cena i zapas”. W razie jakichkolwiek nieprawidłowości albo braków powinien wyświetlić się komunikat o błędzie.

W przypadku dodawania karty produktu musisz poczekać na akceptację i weryfikację, która trwa do 48 godzin.

Czasem, szczególnie na początku działalności na Empik marketplace, liczba produktów, które trzeba zaimportować, może przerażać. Warto skorzystać wówczas z funkcji grupowego dodawania produktów. Można to zrobić na trzy sposoby:

  • za pomocą szablonu w formacie Excel (xlsx) — dobre rozwiązanie dla sprzedawców bez swojego katalogu produktów, które pozwala na dodawanie produktów i ofert;
  • za pomocą kreatora importu z wykorzystaniem własnego katalogu w formacie csv/xlsx — to również rozwiązanie korzystne dla sprzedawców bez katalogu produktów, jednak pozwala jedynie na dodawanie kart produktu;
  • za pomocą pliku XML lub CSV dzięki automatycznym importom FTP / HTTP — pozwala na dodawanie ofert, a dodatkowo umożliwia automatyczne aktualizowanie danych.

Aby skorzystać z którejś z powyższych opcji, trzeba wejść w zakładkę „Cena i zapas”, a następnie w „Importy ofert”. Po prawej stronie znajdują się wymienione szablony plików. Po wygenerowaniu szablonu możesz uzupełnić go danymi ze swojego sklepu, a następnie zaimportować plik. W przypadku kreatora importu nie trzeba ponownie wgrywać pliku.

Co warto sprzedawać na EmpikPlace — inspiracje i pomysły na udane transakcje

Pytanie o to, co warto sprzedawać, może wydawać się zbędne. Oczywiście będziesz sprzedawać to, co masz w swoim asortymencie. Warto jednak zastanowić się, kto robi zakupy na EmpikPlace i które z Twoich produktów, mogą go zainteresować.

Na marketplace Empik możesz wystawić produkty związane nie tylko z książkami i multimediami, co niegdyś było domeną serwisu, ale też z zupełnie innych kategorii. Można oferować asortyment z zakresu m.in.: artykułów papierniczych, zabawek, sportu, zdrowia i urody, AGD, produktów dla dzieci, artykułów domowych, elektroniki czy akcesoriów do ogrodu. Zgodnie z tym, co podaje sam Empik, największym zainteresowaniem cieszą się elektronika, AGD i produkty z kategorii Dom i Ogród.

O czym jeszcze warto pamiętać, przy komponowaniu oferty na Empik marketplace?

  • obserwuj trendy — do badania rynku i prognozowania mód w e-commerce przydają się narzędzia analizujące zainteresowanie konkretnymi wyszukiwaniami, np. Google Trends i Trade Watch. Dzięki nim będziesz w stanie analizować przeszłe i przyszłe trendy, a także sezonowość produktów i zmieniający się popyt;
  • dobrze skalkuluj marżę — EmpikPlace pobiera prowizję od sprzedanych produktów, dlatego zbyt niska marża może uniemożliwić zysk. Wprowadź do oferty produkty o wysokiej marży, które będą opłacalne nawet po odjęciu kosztów prowizyjnych;
  • śledź konkurencję — nie chodzi tylko o to, by reagować na zmiany cen konkurencyjnych ofert, ale przede wszystkim o szukanie niszy, w której można dotrzeć do jak największej liczby klientów. Zbyt zatłoczone rynki oznaczają trudniejszą sprzedaż;

Promowanie aukcji na EmpikPlace — skuteczne metody reklamy

Istnieją różne możliwości promowania produktów na EmpikPlace:

  • Empik Premium — program lojalnościowy, który dotychczas oferował kupującym m.in. darmowe dostawy, rozszerzył zasięg na sprzedających na marketpace Empik. Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą otrzymać dofinansowanie darmowych dostaw oraz lepszą widoczność ofert na karcie produktu. Do Empik Premium dla sprzedawców mogą dołączyć wszyscy, którzy zaakceptowali ponad 98% zamówień, otrzymali co najmniej 10 ocen, których średnia z 3 ostatnich miesięcy wynosi nie mniej niż 4,5, a także oferują jedną z dofinansowywanych form dostawy.
  • Empik Ads — system, dzięki któremu możesz wyróżnić swoje produkty lub sklep, promując je w formie banerów-reklam w widocznych miejscach w serwisie. Odpowiednie zoptymalizowanie kampanii pozwoli na zwiększenie konwersji, poprawę widoczności ofert i wzmocnienie pozycji marki. Rozpoczęcie kampanii jest darmowe, sprzedawca ponosi koszt jedynie za kliknięcia.
  • Strefa Design — odrębna zakładka poświęcona trendom i inspiracjom. Na Twoje produkty mogą natknąć się klienci, którzy poszukują wyselekcjonowanej oferty modnych bestsellerów. Sprzedawcy mogą uczestniczyć w Targach Design oraz w tworzeniu Trendbooka, co oferuje im obecność ofert na Landing Page i w mediach społecznościowych.
  • Świat Marek — rozwiązanie dla sprzedawców, którzy mają w swojej ofercie produkty znanych marek. Strefa Marek pozwala, w zależności od wybranego pakietu, pozycjonować się jako oficjalny sklep danej marki, promować produkty i zwiększać widoczność ofert na stronach produktowych.
  • Akcje handlowe — tematyczne akcje marketingowe, grupujące produkty w kategorie i promujące określone grupy ofert. Zgłoszenie produktów do akcji handlowej jest darmowe.
  • EmpikPlace Outlet — przestrzeń do sprzedaży produktów z drugiej ręki lub w uszkodzonych opakowaniach, które nie nadają się do regularnej sprzedaży. Daje to szansę na opróżnienie magazynów i przyciągnięcie zupełnie nowej grupy konsumentów. Do akcji mogą dołączyć wszyscy sprzedawcy, którzy mają co najmniej 98% pozytywnych opinii w innym marketplace i ocenę na EmpikPlace na poziomie minimum 4,8.

Jak zwiększyć sprzedaż na EmpikPlace? – praktyczne wskazówki dla lepszych wyników

Choć Empik marketplace oferuje wiele możliwości sprzedażowych, nadal jest to portal z bardzo dużą konkurencją innych sprzedawców. Jest jednak kilka sposobów, które mogą pomóc Ci osiągać jak najlepsze wyniki:

  • Wybierz odpowiednią nazwę sklepu — Empik marketplace uniemożliwia posługiwanie się nazwą sklepu, która zawiera sformułowania typu „oficjalny sklep”, „autoryzowany serwis” czy „sklep firmowy”. Akceptacji nie otrzyma również nazwa podobna do witryny internetowej, czyli taka, która kończy się na PL, COM czy EU. Określanie swojego sklepu oficjalnym bądź autoryzowanym niewątpliwie pozytywnie wpływa na sprzedaż i wzbudza zaufanie kupujących, dlatego warto zgłosić się do Działu Support i poprosić Empik o udzielenie zgody;
  • Zintegruj EmpikPlace ze swoim sklepem internetowym — zintegrowanie dwóch kanałów sprzedażowych przyspiesza dodawanie produktów i pozwala na automatyzację synchronizacji danych i procesu rozliczania.
  • Utrzymuj wysoki wskaźnik obsługi klienta — dobra ocena sklepu nie tylko przyciąga klientów, ale też poprawia jakość współpracy z EmpikPlace, przyspiesza wypłacanie środków z konta i umożliwia udział w akcjach promocyjnych.
  • Sprzedawaj popularne produkty — obserwowanie rynku i prognozowanie trendów przy użyciu narzędzi, takich jak Google Trends czy Trade Watch, pozwala wyprzedzić konkurencję i przyciągnąć nowych klientów.
  • Uzyskaj status Super Sprzedawcy — oznaczenie Super Sprzedawcy to informacja dla klientów, że Twoje usługi są na najwyższym poziomie. Warto na bieżąco kontrolować swoje wyniki w Panelu Raportów i Analiz, ponieważ niespełnienie chociaż jednego z warunków oznacza usunięcie oznaczenia.

EmpikPlace a wysyłka – wszystko, co musisz wiedzieć

Pierwszym krokiem w realizacji zamówienia jest zaakceptowanie go. Szybkość akceptacji wpływa też na ocenę wskaźników obsługi klienta, które wpływają na widoczność ofert i dostęp do oznaczenia Super Sprzedawcy.

Czas wysyłki jest ważnym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe. Warto różnicować go w stosunku do poszczególnych produktów i starać się, by jak największa liczba ofert miała najszybszy możliwy czas realizacji zamówienia. Pamiętaj też o tym, by informować klientów o wszystkich możliwych formach dostawy. EmpikPlace umożliwia zmianę parametrów dotyczących wysyłki dla pojedynczych produktów lub grupowo. Można to również zrobić w sklepie internetowym zintegrowanym z Empik marketplace.

Pamiętaj, że za wysyłkę zamówienia w EmpikPlace odpowiadasz Ty, czyli sprzedawca. Odpowiedzialność nie zostaje przeniesiona nawet wtedy, gdy Empik angażuje się w proces wysyłki, dofinansowując darmowe dostawy.

Sklep internetowy a EmpikPlace — porównanie możliwości

Działalność w sklepie internetowym i działalność w marketplace, mimo że obie są zorientowane na sprzedaż, bardzo się od siebie różnią. Nawet fakt, że nierzadko można je ze sobą zintegrować nie zaciera wszystkich różnic. Jakie możliwości stwarza każde z tych rozwiązań?

Sklep internetowy:

  1. Indywidualna komunikacja z klientem — sklep internetowy pod względem doboru formy komunikacji z klientem nie jest częścią większej platformy, do której zasad trzeba się dostosować. Przedsiębiorca samodzielnie może decydować o sposobie prezentowania produktów i przedstawiania oferty.
  2. Dropshipping — możliwość ograniczenia kosztów poprzez uproszczenie łańcucha dostaw i zrezygnowanie z magazynowania produktów.
  3. Mniejsza bezpośrednia konkurencja — sklep internetowy oferuje tylko Twoje produkty, a więc samodzielnie możesz kształtować ceny i dostosowywać marżę.
  4. Budowanie stabilnej pozycji marki — w sklepie e-commerce łatwiej jest budować długotrwałe relacje z klientami i liczyć na ich lojalność podczas podejmowania decyzji zakupowych.

EmpikPlace:

  1. Redukcja kosztów marketingowych — budowanie stabilnej pozycji marki to proces długotrwały i kosztowny. Dodawane na marketplace ogłoszenia mogą być dla klientów lepiej widoczne niż w mało rozpoznawalnym sklepie internetowym.
  2. Szeroka baza klientów — EmpikPlace przyciąga coraz większą liczbę odbiorców, którzy automatycznie stają się klientami Twojego sklepu. Dzięki temu zwiększy się zarówno sprzedaż, jak i pozycja marki, które ma szansę stać się coraz bardziej rozpoznawalną.
  3. Budowanie pozycji na rynku — sprawna realizacja zamówień i wysoki współczynnik obsługi klienta gwarantują dobre oceny i pozytywne doświadczenie zakupowe. To z kolei przekłada się na zwiększenie szansy na zdobycie powracających klientów.
  4. Promowanie ofert — Empik marketplace oferuje wiele sposobów na zwiększenie widoczności ofert w serwisie, a także trafne docieranie z ofertą do zainteresowanych użytkowników.

Na wybór pomiędzy tradycyjnym sklepem e-commerce a EmpikPlace składa się wiele różnych czynników. Zanim podejmiesz decyzję, zastanów się, jakie są Twoje cele sprzedażowe i oczekiwania. Możesz postawić na samodzielną działalność i zbudować własną platformę albo ograniczyć koszty i skorzystać z marketplace.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że każdy marketplace oznacza większą, bezpośrednią konkurencję. Na EmpikPlace produkty katalogowane są po numerze EAN w taki sposób, by do jednego produktu przypisanych było kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt ofert od różnych sprzedawców. Nie ma możliwości założenia nowej karty produktu przedmiotu, który jest już w ofercie EmpikPlace.

Możesz też potraktować EmpikPlace jako dodatkową przestrzeń sprzedaży produktów i zintegrować ją ze swoim sklepem internetowym.

Jak założyć sklep internetowy na EmpikPlace — instrukcja krok po kroku

EmpikPlace to przestrzeń dla przedsiębiorców, którzy już prowadzą działalność gospodarczą. Teoretycznie więc, aby założyć konto, trzeba już posiadać sklep. Marketplace Empik może jednak stać się przestrzenią dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-commerce i nie chcą pochopnie inwestować w budowanie własnej strony internetowej.

Założenie konta na EmpikPlace jest jednoznaczne z założeniem sklepu. Po pozytywnej weryfikacji profil otrzymuje indywidualne ID sklepu, czyli numer do identyfikacji. Aby dopełnić wszelkich formalności i móc zacząć sprzedaż, konieczna jest jeszcze rejestracja w serwisie Przelewy24 i wykonanie testowego przelewu na kwotę 1,5 zł.

Ile kosztuje sklep internetowy na EmpikPlace? Przewodnik po wydatkach

Prowadzenie sprzedaży na EmpikPlace jest atrakcyjną alternatywą dla tradycyjnego sklepu internetowego również ze względu na możliwość ograniczenia kosztów związanych z budowaniem i utrzymywaniem witryny. Choć samo założenie konta jest darmowe, działalność na marketplace nie jest całkowicie bezkosztowa. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o potencjalnych wydatkach:

  • prowizje za sprzedaż na EmpikPlace — wysokość prowizji różni się w zależności od sprzedawanego asortymentu. Wartości procentowe potrącane przez Empik wahają się od 2,21% (np. małe AGD, elektronika) do 19,68% (np.prasa) wartości produktu. Do kwoty, od której odliczana jest prowizja, zaliczają się też koszty dostawy;
  • promowanie ofert — płatne kampanie w Empik Ads naliczają koszty od każdego kliknięcia wyświetlaną reklamę w ramach określonego budżetu;
  • koszty prowadzenia działalności — każdy przedsiębiorca prowadzący zarejestrowaną działalność gospodarczą jest zobowiązany do opłacania składek ZUS. Do tego musisz doliczyć usługi związane z księgowością;
  • podatek dochodowy — każdy przedsiębiorca jest zobowiązany do odprowadzania podatku dochodowego od zysków ze sprzedaży na EmpikPlace.

Kary na EmpikPlace: Jakie są konsekwencje naruszenia Regulaminu EmpikPlace?

Regulamin EmpikPlace ściśle określa zasady współpracy sprzedawcy z serwisem, a także podział obowiązków i zakres odpowiedzialności. Wymienione są nie tylko niedopuszczalne przez Empik zachowania, ale również kategorie produktów, których nie można umieszczać na marketplace. Należą do nich m.in.: narkotyki, substancje psychotropowe i środki odurzające, broń, materiały pirotechniczne, produkty lecznicze wydawane z przepisu lekarza, napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe.

Empik zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy i zawieszenia konta na EmpikPlace w przypadku złamania regulaminu przez sprzedawcę. Warto zapamiętać, że jeśli nie zgadzasz się z decyzją Empiku o zawieszeniu Twojego konta, możesz w ciągu 6 miesięcy napisać reklamację, na której rozpatrzenie decydenci mają 30 dni.

Tekst powstał na podstawie materiałów przesłanych przez Empik.

Autor ifirma.pl

Małgorzata Góra

Absolwentka polonistyki i socjologii ekonomicznej na Uniwersytecie Wrocławskim. Ukończyła też Polską Szkołę Reportażu. Pasjonatka komunikologii. Nieustannie poszukuje nowych metod nawiązywania relacji z klientem. Bacznie przypatruje się branży, szczególną uwagę zwracając na akcje real time marketingowe. W IFIRMA SA tworzy teksty w tematyce e-commerce, współtworzy content plany i zarządza mediami społecznościowymi.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie