W poprzednich częściach poradnika wyjaśniliśmy czym różni się konto zwykłe od konta firmowego na Allegro, jak stworzyć dobry tytuł, zdjęcie i opis przedmiotu, a także co bardziej opłaca się przedsiębiorcy: opcja Kup Teraz czy licytacja. Czas dokończyć wystawianie oferty! Dziś w poradniku omówimy kwestie ceny i wysyłki towaru, a także podpowiemy kiedy najlepiej wystawiać aukcje na Allegro.
Zapisz się do naszego newslettera i raz w tygodniu otrzymuj nową wiedzę z zakresu księgowości, biznesu i technologii. Tylko wartościowe informacje.
W poprzednich częściach poradnika wyjaśniliśmy czym różni się konto zwykłe od konta firmowego na Allegro, jak stworzyć dobry tytuł, zdjęcie i opis przedmiotu, a także co bardziej opłaca się przedsiębiorcy: opcja Kup Teraz czy licytacja. Czas dokończyć wystawianie oferty! Dziś w poradniku omówimy kwestie ceny i wysyłki towaru, a także podpowiemy kiedy najlepiej wystawiać aukcje na Allegro.
Czy wiesz, że raz na jakiś czas pieniądze śmierdzą i rosną w ogródku?
Coroczne zestawienie najdrożej sprzedanych rzeczy na Allegro nauczyło nas, że atrakcyjna cena nie zawsze ma wpływ na to, czy klient zdecyduje się na zakupy. W ubiegłym roku koszulka Roberta Lewandowskiego sprzedała się tam za imponującą kwotę 404 900 zł, dziecięcy dmuchany samochód za 17 500 zł, a za 8 400 zł ktoś postanowił kupić… czosnek Zanim jednak zaczniesz dzwonić do importerów czosnku, ostudzimy Twoje zapędy: mimo że szczytny cel czy dobry opis aukcji internetowej potrafią zdziałać prawdziwe cuda, takie transakcje nie zdarzają się zbyt często. Według badania E-commerce Track przeprowadzonego przez IRCenter i SW Research atrakcyjna cena to wciąż najważniejszy powód dla którego Internauci robią zakupy w sklepach internetowych, a za niskie ceny doceniane są szczególnie takie serwisy jak Allegro czy OLX (dawniej tablica.pl).
Wspólny interes sprzedawcy i kupującego
Jednak taniej nie zawsze znaczy lepiej, szczególnie dla sprzedającego. Co zrobić, aby cena przedmiotu opłacała się sprzedawcy, a przy tym była na tyle atrakcyjna, aby skusiła klienta do zakupów? Oto kilka wskazówek, które pozwolą Ci to osiągnąć.
Niektórzy sprzedający obniżają cenę przedmiotu, jednocześnie zawyżając cenę za wysyłkę, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zachęcić użytkowników do kliknięcia w ofertę. Jeszcze jakiś czas temu taka technika sprzedaży – nie do końca uczciwa – rzeczywiście działała. Dziś coraz mniej. Na popularności zyskuje bowiem opcja sortowania wyników według rosnącej ceny przedmiotu z dostawą.
Jak rozwiązać ten problem? Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest podpisanie umowy z firmą kurierską, szczególnie jeśli sprzedajesz często bądź sprzedajesz przedmioty, które są ciężkie, mają niestandardowe gabaryty lub są bardzo wartościowe. Niska cena za przesyłkę przyciągnie klientów, a także pozwoli Ci oszczędzić niekiedy nawet kilkaset złotych miesięcznie, których część możesz potem przeznaczyć na rozwój sklepu lub gratisy dla klientów (o tym za chwilę).
Także samo Allegro oferuje możliwość taniego wysyłania paczek. Ceny w Platformie Wysyłkowej Allegro zaczynają się od 12,39 zł netto za przesyłkę do 10 kg, zamiast standardowych 16 zł.
Niektórzy sprzedawcy obniżają w ten sposób koszty przesyłki tylko po to, aby… móc podwyższyć te koszty. Obniżają koszty o kilka złotych i podwyższają je o tyle samo. Dlaczego? Dzięki takiemu zabiegowi mogą ukryć w cenie wysyłki opłaty związane z wystawieniem przedmiotu na Allegro. Serwis pobiera bowiem prowizje od ceny za przedmiot, a nie od ceny za paczkę. Warto jednak pamiętać, że regulamin nie pozwala na zawyżanie opłat za transport. Dopuszczalne jest jedynie zaokrąglenie lub zmniejszenie tych kosztów w celu uproszczenia zasad dla kupujących. Do ceny końcowej nie można także wliczać prowizji Allegro lub prowizji za płatności kartą płatniczą.
Inne rozwiązanie to przebicie się dzięki cenie minimalnej, która będzie nieco niższa od cen oferowanych przez innych sprzedawców. Różnica nie musi być wysoka – czasem wystarczy złotówka lub kilkadziesiąt groszy, aby Twoja oferta znalazła się na samej górze.
Możesz także zachęcić użytkowników do zakupów, proponując im wysyłkę na koszt sprzedawcy. Nie musisz oferować klientom pokrycia wszystkich kosztów dostawy. Wystarczy jeden, np. koszt paczki pocztowej ekonomicznej (lub paczki pocztowej priorytetowej, listu poleconego ekonomicznego, listu poleconego priorytetowego, przesyłki kurierskiej bądź odbioru w punkcie). Wbrew pozorom sporo sprzedawców chwali sobie to rozwiązanie – klienci chętniej robią wówczas zakupy.
Co więcej, Allegro promuje takie oferty i umieszcza przy nich zieloną ikonkę, która przyciąga uwagę (więcej o promowaniu ofert przeczytasz w dalszych częściach poradnika). Dostawa gratis wiąże się też z automatyczną oceną 5 gwiazdek za koszt wysyłki, nawet jeśli kupujący nie skorzystał z takiego rozwiązania lub ocenił tę część transakcji niżej.
Jeśli myślisz, że będzie to dla Ciebie opłacalne (na przykład za sprawą korzystnej umowy z kurierem), to spróbuj. Warto skorzystać z takiego rozwiązania szczególnie wtedy, gdy na Allegro znajduje się wiele podobnych przedmiotów i sprzedawca musi się czymś wyróżnić. Pamiętaj przy tym, że oferując darmową przesyłkę możesz podnieść cenę przedmiotu w stosunku do cen u konkurencji – w końcu klient i tak oszczędza, nie musząc płacić za paczkę.
Zamiast darmowej wysyłki możesz zaproponować kupującym gratis do sprzedawanego przedmiotu. To stary i sprawdzony sposób. Na przykład sklepy ze sprzętem elektronicznym dołączają do komputerów podkładki pod mysz, a do telefonów smycze i pokrowce. Kupujący oczywiście wiedzą, że takie gratisy nie są bardzo wartościowe i na oddzielnych aukcjach sprzedałyby się za grosze, ale mimo to chętniej wybierają ofertę z gratisem, niż bez. Taka oferta jest atrakcyjniejsza: to dla nich okazja, bo w jednej cenie otrzymają dwa przedmioty, a nie jeden.
Jak widać jest kilka możliwości.
O czym jeszcze warto pomyśleć przy ustalaniu ceny i wysyłki?
Udostępniaj na aukcjach możliwie dużo opcji płatności (m.in. „płacę z Allegro”) i opcji dostawy.
Zadbaj o szybką wysyłkę, najlepiej do 48 godzin.
Zamieść numer rachunku bankowego zarówno na stronie „O mnie”, jak i w opisach ofert – dzięki temu przyspieszysz wpłatę pieniędzy od kupujących.
Zawsze podawaj na aukcjach dokładne koszty dostawy.
Postaraj się, aby koszty wysyłki były możliwie zbliżone do kosztów w cenniku Poczty Polskiej.
Odbiór osobisty musi być darmowy.
Ceny przedmiotów muszą być cenami brutto podanymi w złotówkach.
Koszty wysyłki możesz powiększyć o stawkę VAT, jeśli są nią objęte.
Aby uniknąć wielu powtarzających się pytań od kupujących skorzystaj z cenników dostaw Allegro:
Cenniki dostaw Allegro ułatwiają klientom zakupy, a sprzedającemu zarządzanie sprzedażą. Jeśli klient kupi kilka przedmiotów z różnych ofert u jednego sprzedawcy, to dzięki cennikom zobaczy automatycznie obliczony łączny koszt wysyłki, którego nie będzie mógł edytować.
Pozostała nam jeszcze jedna kwestia na dziś:
Kiedy najlepiej wystawiać aukcje?
Według badania PayByNet (systemu płatności internetowych, którego operatorem jest KIR) większość Internautów najczęściej robi zakupy na początku tygodnia – w poniedziałki finalizowany jest niemal co piąty zakup w Internecie. Polacy szczególnie lubią kupować w dni robocze w godzinach pracy, między godz. 11.00 a godz. 16.00. Drugi szczyt zakupowy przypada wieczorem, od godz. 19.00 do godz. 23.00. Wtedy na Allegro pojawia się najwięcej użytkowników i poszukiwaczy okazji. Najkorzystniej dla sprzedawcy będzie więc, jeśli jego aukcje zakończą się właśnie wtedy. Weekendy są natomiast czasem, kiedy licytacje cieszą się największą ilością wyświetleń, szczególnie niedziela.
Wynika z tego, że jeśli chcesz sprzedać przedmiot w dobrej cenie, to Twoje aukcje nie powinny kończyć się w godzinach nocnych i porannych. Nie znaczy to jednak, że absolutnie wszystkie licytacje muszą kończyć się wieczorem lub w okolicach popołudnia. Sklepy, które mają wiele przedmiotów do sprzedania powinny dbać o ciągłość sprzedaży i próbować dotrzeć do jak największej ilości kupujących. Ich aukcje nie mogą więc kończyć się w jednym dniu i w jednym czasie.
Oczywiście wszystko jest uzależnione od rodzaju branży. Zupełnie inaczej sprzedają się produkty przeznaczone dla gospodyń domowych (zazwyczaj są w domu przez cały czas), a zupełnie inaczej dla nauczycieli (zazwyczaj są w domu dopiero wieczorami). Warto zatem eksperymentować, wystawiając licytacje w różnych porach dnia i cały czas obserwować rezultaty. Szybko może się okazać, że owszem, Twoi klienci wolą robić zakupy pod wieczór, ale wyłącznie w weekendy.
Dobrze jest też wystawiać aukcje w okresie przedświątecznym. Zbliżające się Walentynki, Boże Narodzenie czy Dzień Ojca to czas wzmożonego ruchu w sklepach internetowych. Wielu Allegrowiczów wpada wtedy w zakupowy szał. Dobrze jest wówczas podwoić swoje aukcje, odpowiednio je opisać i zadbać o to, aby większość z nich kończyła się przynajmniej 5 dni roboczych przed świętami – tak, aby kupujący mógł bez problemów odebrać przesyłkę.
I to tyle, jeśli chodzi o trzecią część poradnika. Przy pomocy dzisiejszego artykułu wiesz już kiedy najlepiej wystawiać aukcje na Allegro oraz o czym powinieneś pamiętać przy ustalaniu ceny i wysyłki towaru. A może chciałbyś o coś zapytać lub masz jakieś dodatkowe rady, którymi chciałbyś się podzielić?
W następnych częściach poradnika podpowiemy Ci, jak wypromować ofertę na Allegro, przedstawimy kilka skutecznych technik sprzedaży w sklepach internetowych, a także wyjaśnimy, czy każdy przedsiębiorca musi rozliczać się z fiskusem za prowadzenie sprzedaży na Allegro.
A może chciałbyś przeczytać o nowej ustawie o prawach konsumentów i sprawdzić, co się zmieni?
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Przedsiębiorco, zastanawiasz czy można rozliczyć wydatki na remont lokalu, w którym prowadzisz działalność gospodarczą? W niniejszym artykule wyjaśnimy dlaczego wydatki na prace o charakterze remontowym stanowią koszty uzyskania przychodów, które dla celów podatkowych masz prawo ująć jednorazowo.
Większośc pracodawców wypłaca pensje do 10-dnia miesiąca za poprzedni miesiąc. Zdarza się jednak, że rozwiązanie umowy z pracownikiem następuje w połowie miesiąca. W jakim terminie przelać mu wynagrodzenie? Co na to przepisy? Wejdź i dowiedz się wszystkiego.
Prawdopodobnie słyszałeś/-aś i stosujesz tzw. lejek sprzedażowy, aby pozyskiwać nowych klientów. Coraz częściej mówi się jednak o alternatywie tego rozwiązania – modelu flywheel.
91% biur rachunkowych planuje podnieść ceny w przyszłym roku? (niezależne badanie serwisu pit.pl)
W czasie galopujących cen postaw na stabilne Biuro Rachunkowe
Pomagamy w przenoszeniu i formalnościach
Zostaw swój numer!
Oddzwonimy ze szczegółami:
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo
O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał
Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.
Program do faktur ifirma.pl w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e-commerce, jak Shoper, Shoplo
czy PrestaShop.
Ifirma.pl łączy się również z urządzeniami fiskalnymi oraz pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem,
co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.
Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur - wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni
się automatycznie.
Podziel się z innymi: