Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 4

sprzedaż na allegro

W poprzednich częściach Poradnika dokończyliśmy wystawianie oferty na Allegro. Dziś zajmiemy się wypromowaniem jej i przedstawimy Wam dwie najskuteczniejsze techniki sprzedażowe. Do dzieła.

W poprzednich częściach Poradnika dokończyliśmy wystawianie oferty na Allegro. Dziś zajmiemy się wypromowaniem jej i przedstawimy Wam dwie najskuteczniejsze techniki sprzedażowe. Do dzieła!

Jak promować oferty na Allegro?

Sprzedawca wystawiający ofertę na Allegro może ją wypromować. Dzięki temu ma szansę zwiększyć prawdopodobieństwo, że potencjalny klient poszukujący danego przedmiotu zdecyduje się na zakupy właśnie u niego, a nie u konkurencji. Do wyboru ma kilka opcji: m.in. wyróżnienie, pogrubienie, podświetlenie, wspieram Fundację All For Planet i promowanie oferty na stronie działu.

Przyjrzyjmy się im dokładnie.

Pierwszą dostępną opcją jest wyróżnienie oferty, które wygląda w ten sposób:

Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 4  

Promowana oferta wyświetla się na początku listy przedmiotów nad ofertami tych sprzedawców, którzy nie wykupili tej opcji. Jak twierdzi Allegro, wyróżnienie zwiększa liczbę potencjalnych kupujących nawet o 500 procent. Opcja kosztuje od 9 do 29 zł.

Kolejną oferowaną przez serwis możliwością jest pogrubienie tytułu oferty:

Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 4  

To najtańsza z płatnych opcji promowania ofert – kosztuje od 2 do 5 zł.

Sprzedawca może także wykupić podświetlenie oferty. Wówczas oferta znajdująca się na liście przedmiotów podświetlona zostaje niebieskim kolorem, tak jak na poniższym obrazie:

Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 4

Dzięki temu oferta staje się bardziej widoczna, niż inne. Problem pojawia się w momencie, gdy na tę opcję zdecyduje się kilku sprzedawców na raz. Podświetlenie kosztuje kilka zł.

Istnieje także możliwość promowania oferty na stronie działu:

Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 4

Wówczas oferta pojawi się na stronie działu w przewijanej galerii, wraz z pozostałymi promowanymi ofertami. To skuteczna metoda, ponieważ sporo kupujących przed rozpoczęciem zakupów przegląda strony działów. Opcja kosztuje od 18 zł do 39 zł w zależności od kategorii i jest dostępna jedynie dla tych sprzedawców, którzy posiadają co najmniej 5 punktów w systemie komentarzy.

Ofertę można również promować w strefie okazji:

Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 4

Strefa okazji to jedna z najpopularniejszych stron na Allegro. Przeznaczona jest dla kupujących szukających gratki i dla sprzedawców, którzy oferują atrakcyjne towary po okazyjnej cenie. Aby promować się w ten sposób nie wystarczy jedynie zapłacić. Sprzedawcy muszą spełnić kilka warunków, na przykład przedstawić udokumentowaną wysoką jakość obsługi klienta, posiadać konto Firma (czym różni się konto zwykłe od konta firmowego wyjaśniliśmy w pierwszej części poradnika) i minimum 100 przedmiotów w ofercie.

Cena za tę usługę ustalana jest przez Allegro indywidualnie.

Wspieram Fundację All For Planet to najmniej korzystna ze wszystkich opcji, aczkolwiek przyświeca jej szczytny cel. Fundacja ta zajmuje się promowaniem zdrowego stylu życia i ochrony środowiska naturalnego. Jeśli sprzedawca wpłaci na jej konto minimum 5 zł, wówczas Allegro oznacza ofertę jako eko, umieszczając na stronie oferty oznaczenie „Sprzedający wsparł All For Planet”. Oznaczenie nie jest jednak widoczne na listach ofert, nie można też filtrować wyników wyszukiwania pod kątem takiego oznaczenia.

Istnieje jeszcze jedna opcja promowania ofert: wysyłka gratis.

Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 4

Allegro wyróżnia ofertę zieloną ikonką, jeśli sprzedawca zdecydował się pokryć koszt co najmniej jednej opcji dostawy, np. listu poleconego ekonomicznego lub odbioru w punkcie. Ikonka przyciąga kupujących, którzy poszukują okazji.

Wszystkie te opcje promowania można ze sobą dowolnie łączyć.

Aby wybrać którąś z nich, wystarczy zaznaczyć ją na liście w Szczegółach oferty przy dodawaniu oferty lub (w przypadku Strefy okazji) wypełnić krótki formularz kontaktowy.

 

Jak jeszcze można promować swoją ofertę?

Swoje aukcje i oferty można promować także poza samym Allegro. Social media i fora tematyczne są do tego idealne! Sporo sprzedawców nie ma jednak pomysłu, jak wykorzystać je do zwiększenia sprzedaży. Wbrew pozorom zadanie wcale nie jest takie trudne, na jakie wygląda. Oto kilka prostych przykładów, jak można to zrobić:

Sklep komputerowy x-Kom założył konto na jednym z portali społecznościowych, aby doradzać Internautom w wyborze sprzętu – budując tym samym wizerunek eksperta w swojej branży – i jednocześnie polecać im swoje produkty: Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 4 Sklep regularnie udziela się tam w tematach związanych z laptopami i komputerami, dzięki czemu na bieżąco dociera do kolejnych potencjalnych klientów. Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 4 Serwis NaprawaLaptopów poza udzielaniem się na forach prowadzi też bloga eksperckiego z poradami dla Internautów: Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 4 Poradniki cieszą się sporą popularnością – Internauci często zamieszczają linki do nich na wielu forach internetowych, dzięki czemu serwis może dotrzeć do użytkowników, którzy wcześniej o nim nie wiedzieli. Przy okazji nic nie stoi na przeszkodzie, aby co jakiś czas na takim blogu zamieszczać linki do swoich aukcji internetowych i ofert na Allegro. Sklepy i sprzedawcy mogą również kusić klientów specjalnymi rabatami: Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 4  

Jak skutecznie sprzedawać na Allegro?

Jednak często samo promowanie oferty nie wystarczy. Z powodu sporych opłat sprzedawca nie zawsze może sobie pozwolić na to, aby promować każdy przedmiot. Nie każdy ma też możliwość prowadzenia działań w social media. Z pomocą przychodzą więc dwie sprawdzone techniki sprzedaży: up-selling i cross-selling. Na czym polegają?

Obie techniki opierają się na proponowaniu klientowi dodatkowych opcji, gdy klient złożył już zamówienie. Cross-selling to proponowanie kupującym dodatkowych przedmiotów uzupełniających (np. mysz do laptopa, pokrowiec do telefonu, suplementy diety do hantelków itd.). Up-selling jest natomiast proponowaniem ulepszonej, droższej wersji produktu zamiast przedmiotu, na który klient właśnie się zdecydował (np. smartfon o 100 zł droższy, ale z lepszym aparatem fotograficznym).

Załóżmy, że klient postanowił złożyć w sklepie zamówienie na laptopa. Sprzedawca, który chce zarobić więcej, ma wówczas do wyboru dwie możliwości:

a) może zaproponować klientowi „przy okazji” zakup drukarki, myszki lub torby na laptopa (bo sklep oferuje najtańsze produkty na rynku, bo koszt przesyłki będzie przecież ten sam, bo klient nie będzie musiał potem dodatkowo chodzić po sklepach i tracić czas ani drugi raz ponosić kosztów dostawy itd.),

b) może zaproponować klientowi lepszy produkt lub dodatkowe ulepszenia. Jeśli na przykład klient zamówił na Allegro laptopa typowo multimedialnego, sprzedawca może pogratulować kupującemu wyboru dobrego sprzętu, a przy tym zapytać, czy klient nie zechciałby dokupić do niego pamięci RAM, która na pewno mu się przyda. Jeśli klient będzie skłonny dokupić pamięć RAM, sprzedawca może wówczas zaoferować mu inny, lepszy model laptopa (np. z pojemniejszą pamięcią i wydajniejszą baterią), ale o 150 zł droższy.

Istnieją spore szanse na to, że klient skorzysta z propozycji sprzedawcy – w końcu i tak zdecydował się, aby kupić od niego laptopa. Najważniejsze, aby zrobić to płynnie i nie proponować mu od razu najdroższego towaru w całym sklepie, ponieważ kupujący może zniechęcić się do zakupów i uznać, że tak dobry sprzęt wcale nie jest mu potrzebny. A nawet jeśli tak się stanie, to sprzedawca i tak nie straci, ponieważ zarobi pieniądze na laptopie, na którego klient zdecydował się za pierwszym razem. Cross-selling i up-selling są więc technikami, które – umiejętnie stosowane – skutrecznie mogą zwiększyć sprzedaż. Ryzyko niepowodzenia jest niewielkie.

I to tyle, jeśli chodzi o tę część poradnika. W dzisiejszym artykule podpowiedzieliśmy, jak możesz promować swoje oferty w Internecie i przedstawiliśmy dwie najskuteczniejsze techniki sprzedażowe na Allegro. Masz swój ulubiony sposób na promowanie ofert? Wykorzystujesz social media do sprzedaży? A może z korzystasz z cross-sellingu? Napisz nam w komentarzu!

W następnych częściach poradnika wyjaśnimy, czy każdy przedsiębiorca musi rozliczać się z fiskusem za prowadzenie sprzedaży na Allegro, a także podpowiemy, czego unikać jako sprzedawca internetowy.

  Przejdź do poprzedniej części poradnika: Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 3
Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

księgowość biuro rachunkowe online księgowość biuro rachunkowe online
księgowość biuro rachunkowe online księgowość biuro rachunkowe online Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Wygodne
integracje i ułatwienia

Sprawdź wszystkie integracje

Program do faktur ifirma.pl w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e-commerce, jak Shoper, Shoplo czy PrestaShop.

Ifirma.pl łączy się również z urządzeniami fiskalnymi oraz pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur - wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.