Posiadacze kas fiskalnych mają wiele dodatkowych obowiązków związanych z ich użytkowaniem. Znajomość przepisów podatkowych, które regulują wszystkie zagadnienia jest niezbędna, żeby nie narazić się na niepotrzebne konsekwencje finansowe. W dzisiejszej publikacji odpowiemy na pytanie, czy kasa fiskalna powinna być zgłoszona do urzędu skarbowego.
Czy kasa fiskalna powinna być zgłoszona do urzędu skarbowego?
Przedsiębiorcy mają prawo mieć dylemat, czy powinni zgłosić kasę fiskalną do urzędu skarbowego, czy może są zwolnieni z tego obowiązku. Kasa fiskalna z papierowym zapisem kopii jest już niedostępna w sprzedaży dlatego nie będziemy brali jej już pod uwagę w naszych rozważaniach. Obecnie można nabyć następujące kasy fiskalne:
- Z elektronicznym zapisem kopii – do 31 grudnia 2022 roku.
- Online.
- W postaci oprogramowania – wirtualne.
Warunkiem rozpoczęcia pracy na kasie fiskalnej jest jej fiskalizacja i uzyskanie numeru ewidencyjnego. Obowiązek zgłoszenia kasy fiskalnej do urzędu skarbowego ze względu na rodzaj posiadanej kasy będzie wyglądał następująco:
Typ kasy fiskalnej |
Obowiązek zgłoszenia do urzędu skarbowego |
Wyjaśnienie |
---|---|---|
Jak z tego wynika obecnie obowiązek zgłoszenia kasy fiskalnej do urzędu skarbowego odnosi się jedynie do kas z elektronicznym zapisem kopii.