Czy istnieje sposób, aby jeszcze szybciej i efektywniej pozyskiwać idealnych kandydatów na stanowiska pracy w Twojej firmie? Osoby zajmujące się rekrutacją mogą skorzystać z boolean search, dostosowując operatory logiczne wyszukiwania oraz docierać do potencjalnych pracowników.
W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób!
Boolean search to sposób wyszukiwania logicznego, który wykorzystuje w tym celu określone słowa kluczowe i tzw. operatory do selekcji wyników. Jest on wykorzystywany w różnych bazach danych, systemach bibliotecznych, wyszukiwarkach, a także podczas procesów rekrutacyjnych (za pomocą LinkedIn lub wyszukiwarki Google). Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest zawężenie otrzymanych wyszukiwań do tych najlepiej dopasowanych do naszych potrzeb.
W tej technice stosuje się już wspomniane operatory logiczne, które pozwalają łączyć interesujące nas słowa kluczowe i otrzymać trafne wyniki. W boolean search stosuje się:
Operator I (AND) wstawia się podczas wyszukiwania dwóch lub więcej kryteriów (słów kluczowych). W tym przypadku nie jest konieczne korzystanie z tego operatora – taką samą funkcję spełni użycie spacji pomiędzy danymi frazami. Otrzymane wyniki będą zawierać je obie.
Np. poszukując kierownika do działu księgowości możesz użyć Kierownik I Księgowość
Jeśli chcesz, aby kandydat na księgowego miał min. 5 lat doświadczenia w zawodzie, zastosuj Księgowy I 5 lat
Ten operator wyklucza wyniki, które pojawią się po nim np. Doradca podatkowy NIE Księgowy/ Doradca podatkowy -Księgowy
Jest przydatne, jeżeli chcemy poszerzyć sieć poszukiwań. Wyniki mogą bowiem być nazywane określeniami zbliżonymi znaczeniowo np. Biuro rachunkowe LUB Biuro księgowe
Umożliwia dokładne dopasowanie wyników wyszukiwania do wpisanej frazy np. “Projekt IT”
Bez cudzysłowu w wyszukiwaniach mogą również pojawić się wyniki dotyczące innego rodzaju projektów np. graficznego lub architektonicznego.
Wyrazy ujęte w nawiasie zyskują „pierwszeństwo” w wynikach wyszukiwania np. Księgowość (sklep internetowy LUB programista) -freelancer
Wyszukiwania będą dotyczyć usług biur księgowych dedykowanych dla sklepów internetowych bądź programistów, jednakże wykluczone zostaną oferty kierowane do freelancerów.
Jeśli zależy Ci, aby znaleźć biuro rachunkowe z Wrocławia bądź Warszawy, zastosuj Biuro rachunkowe (Wrocław LUB Warszawa)
Jeśli chcesz znaleźć w wyszukiwarce określone formaty pliku, zastosuj np. .pdf, .docx
Użyj tej opcji, jeżeli chcesz ograniczyć wyniki wyszukiwania do określonych słów kluczowych w tekście strony internetowej np. tekst: księgowa LUB doradca podatkowy
Jeśli chcesz uzyskać w wyszukiwarce wyniki odnoszące do witryn internetowych z wybranym słowem kluczowym, wpisz np. Inurl:księgowa
Jeśli zależy Ci na wynikach wyszukiwania z danej sieci społecznościowej, zastosuj np. strona:linkedin.com księgowa
Jeżeli chcesz ograniczyć wyniki wyszukiwania do określonych słów kluczowych w tytule strony internetowej np. tytuł: księgowa LUB doradca podatkowy
Poniżej przytoczymy powody, dla których boolean search może być przydatnym narzędziem podczas rekrutacji:
Nie jest to jednak rozwiązanie idealne. Za wady wyszukiwania logicznego uważa się:
Boolean search może pełnić ważną funkcję w procesach rekrutacyjnych i ułatwić dotarcie do idealnych kandydatów, zwłaszcza tych, którzy w danym momencie nie poszukują aktywnie zatrudnienia. Z pewnością warto zapoznać się z tą metodą pozyskiwania pracowników, jednocześnie mając na uwadze, iż obecnie coraz więcej dziedzin jest zdominowanych przez sztuczną inteligencję. Nie inaczej jest w tym przypadku i okazuje się, iż narzędzia AI radzą sobie coraz lepiej również w obszarze rekrutacji niż opisywana w niniejszym artykule taktyka.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!