E-commerce. Jak zwiększyć wartość zamówienia w sklepie internetowym?

jak zwiększyć wartość zamówienia

Główną korzyścią płynącą ze zwiększenia średniej wartości zamówienia jest to, że zarabiasz więcej na każdej transakcji. Jak więc sprawić, by klienci kupowali więcej lub/i drożej? Średnia wartość zamówienia (AOV) to kwota, którą przeciętny klient średnio wydaje Twoim sklepie. Można ją obliczyć dzieląc łączne przychody przez liczbę przyjętych zamówień. Choć wzór ten nie uwzględnia kosztów związanych […]

Główną korzyścią płynącą ze zwiększenia średniej wartości zamówienia jest to, że zarabiasz więcej na każdej transakcji. Jak więc sprawić, by klienci kupowali więcej lub/i drożej?

Średnia wartość zamówienia (AOV) to kwota, którą przeciętny klient średnio wydaje Twoim sklepie. Można ją obliczyć dzieląc łączne przychody przez liczbę przyjętych zamówień. Choć wzór ten nie uwzględnia kosztów związanych z marketingiem, jest dobrym punktem wyjścia do dalszych rozważań. Zwiększając średnią wartość zamówienia, zobaczysz wzrost przychodów i zysków, i będziesz mógł zainwestować więcej pieniędzy w marketing, np. pozyskując nowych klientów.

Zaproponuj bezpłatną wysyłkę… od danej kwoty

Ustawienie progu bezpłatnej dostawy to najprostszy sposób na zwiększenie wartości zamówienia. Jak to zrobić? Oblicz średnią wartość zamówienia i dodaj do niej ok. 30%. Wynik będzie progiem, po którego przekroczeniu klient nie zapłaci za dostawę towarów.

Zaproponuj produkty komplementarne

Cross-selling i upselling to kolejne sposoby na zwiększenie wartości koszyka. Jeśli klient ogląda sukienkę, zadbaj o to, by polecić mu pasujący do niej pasek. Gdy zobaczy te rzeczy razem, jako zestaw, jest bardziej prawdopodobne, że zdecyduje się kupić je obie. Podobnie, jeśli ogląda tańsze produkty (np. skórzane rękawiczki) poleć mu także droższe, czyli (np. portfel).

Zaproponuj karty upominkowe

Nawet jeśli karty upominkowe będą o małej wartości, zwiększasz w ten sposób szansę, że klient do Ciebie wróci i… dołoży co nieco, by kupić coś większego. Musisz jednak upewnić się, że ceny produktów są na takim poziomie, aby karta podarunkowa nie skutkowała darmowym zakupem dla klienta.

Zadbaj o wdrożenie programu lojalnościowego

Zachęcając do ponownych zakupów, pomagasz tworzyć społeczność fanów, którzy prawdopodobnie będą zamawiać większe ilości produktów, a także – tworzysz społeczność ambasadorów, dzięki którym obniżasz koszty marketingu. To ważne, bo jak wynika z badań, większość zysków w sklepach internetowych pochodzi właśnie od powracających klientów.

Zaoferuj promocje ograniczone w czasie

Możesz zaoferować 48-godzinną ofertę, w ramach której użytkownik otrzyma bezpłatny prezent lub specjalną zniżkę, gdy zamawia określoną ilość produktów. To doskonały sposób na zwiększenie średniej wartości zamówienia w spokojniejszych okresach, kiedy zwyczajowo klienci nie kupują zbyt dużo.

 
Jeszcze więcej pomysłów na to, jak zwiększyć wartość zamówienia, znajdziesz w naszym tekście:
Funkcjonalności e-commerce – TOP 5, które poprawią twoją sprzedaż.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość