Reklama na Twitterze – jak stworzyć kampanię?

Twitter jest serwisem społecznościowym, którego popularność w Polsce z każdym rokiem wrasta. Serwis skupia użytkowników o różnych zainteresowaniach, wśród których znajdują się klienci na dane produkty lub usługi. Platforma poza publikowaniem krótkich i bezpłatnych wpisów, umożliwia tworzenie reklam. To pozwala docierać do szerszej grupy odbiorców. Jak powinna zostać zoptymalizowana reklama na Twitterze, aby przyniosła efekt?

Reklama na Twitterze krok po kroku

Panel Twittera jest prosty, co ułatwia tworzenie reklam. W tym celu należy wykonać kilka kroków:

  1. Pierwszym krokiem jest rejestracja konta firmowego. Następnie po zalogowaniu, należy kliknąć w „More” i wybrać z listy “Twitter Ads”.
  2. W kolejnym etapie wyświetlą się ustawienia początkowe w „Twitter Ads”, w których należy wybrać kraj, strefę czasową oraz kliknąć “Let’s go”.
  3. Następnym krokiem jest ustalenie celu reklamy, którym może być: świadomość (cel: zasięg); zainteresowanie (cele: wyświetlenia wideo, przekierowanie na stronę, zaangażowanie użytkowników lub pozyskiwanie nowych obserwujących); konwersja (przekonanie użytkownika do określonej akcji, np. zapis na listę mailową lub zakup). Cele reklamowe należy dopasować do rodzaju działalności firmy. W przypadku sklepu lub firmy usługowej, celem jest sprzedaż. W takim przypadku skuteczną strategią jest budowanie grona obserwujących, ich angażowanie pod tweetami, a następnie kierowanie reklamy z produktami lub usługami.
  4. Po wybraniu celu trzeba wykonać kilka kolejnych kroków: określić nazwę kampanii, dokonać płatności, ustalić budżet dzienny (lub całkowity), czas rozpoczęcia wyświetlania reklamy. Po zoptymalizowaniu tych parametrów należy kliknąć w “Next”.
  5. Kolejnym etapem jest wybranie grupy docelowej, której wyświetli się reklama na Twitterze. Ważne jest ustalenie takich parametrów jak: nazwa, czas wyświetlania reklamy oraz budżet przeznaczony na reklamy dla danej grupy odbiorców. Kluczową rolę pełni “Bid type” – czyli rodzaj oferty. Opcja “Automatic bid”, pozwala obniżyć koszty reklamy i dotrzeć do największej grupy użytkowników.
  6. Następnie konieczne jest stargetowanie zestawu reklam. W tym celu trzeba ustalić: wiek, płeć, miejsce wyświetlania reklam w serwisie oraz słowa kluczowe. W przypadku osób, które w przeszłości weszły w interakcję z tweetami, warto wybrać opcję remarketingu.
  7. Ostatnim etapem tworzenia reklamy na Twitterze jest wybór jednego lub kilku tweetów, które będą promowane. Warto na początku wybrać różne kreacje, aby przetestować, która uzyska najwięcej interakcji.

Rodzaje reklam na Twitterze

Twitter udostępnia 3 rodzaje reklam, które różnią się celami. Należą do nich:

  • Promoted Account (promowanie konta) – ten rodzaj reklamy pozwala docierać do nowych użytkowników, którzy nie obserwują jeszcze danego konta. Po aktywacji reklama jest widoczna na stronie głównej, profilowej i w wynikach wyszukiwania w sekcji „Warci obserwowania”. To sprawia, że wśród obserwujących pojawiają się osoby zainteresowane tematyką konta na Twitterze, wśród których znajdują się klienci.
  • Promoted Tweets (promowane Tweety) – wykorzystanie tej opcji reklamowej pozwala zwiększyć zasięg pojedynczego wpisu i dotrzeć do szerszej grupy docelowej. Wpisy promowane widoczne są w kilku miejscach serwisu: stronie głównej, na profilu firmy oraz w wynikach wyszukiwania.
  • Promoted Trends (Promowane Trendy) – opcja umożliwia promowanie określonych tematów i hashtagów, które stanowią ważną część komunikatu na Twitterze. Dzięki płatnej promocji zostają one wyświetlane w górnych pozycjach listy trendów. Trendy promowane mogą zostać wyświetlane w dwóch sekcjach serwisu: na stronie głównej oraz w sekcji trendów.

Twitter opiera się na umieszczaniu komunikatów typu „tu i teraz”, co pozwala budować rozpoznawalność marki. Długość postów jest mocno ograniczona – do 140 znaków. Jednak taka ilość jest wystarczająca, aby zainteresować użytkowników. Reklama na Twitterze może przynieść wiele korzyści, jeśli będzie odpowiednio zoptymalizowana. Na początku warto testować różne opcje, aby przekonać się, które uzyskały najlepsze efekty, zgodne z celami reklamowymi.

▲ wróć na początek

Przeczytaj również: Dlaczego warto prowadzić profil firmy na Twitterze?

Popularne posty:

UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.
BezpiecznaKsiegowoscPan

Bezpieczna księgowość bez wychodzenia z domu

jesteś w stałym kontakcie telefonicznym i mailowym z dedykowaną księgową

*zapomnij o papierkowej robocie, wystaw faktury i zaksięguj koszty w aplikacji ifi

IFIRMA nowoczesna rzetelna księgowość #zostanwdomu

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Szukasz księgowości?
wybierz ifirma.pl

✅ dedykowana księgowa,


✅ program do faktur,


✅ gotowe rozliczenia i zero zmartwień.

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Przetestuj nasz program do faktur
bez zobowiązań