Blog ifirma.pl

Jak wybrać hosting WooCommerce? Pomożemy Ci podjąć najlepszą decyzję.

|
|
4 minut czytania
Jeśli zadajesz sobie to pytanie, zapewne właśnie zakładasz swój pierwszy sklep internetowy lub szukasz szybkiego i niezawodnego sposobu jak usprawnić ten, który już masz.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Aby pomóc Ci w wyborze, podpowiemy, na co musisz zwrócić uwagę. Razem przyjrzymy się różnicom między standardowym hostingiem a hostingiem WooCommerce.

Dla kogo sklep internetowy WooCommerce?

Badania przeprowadzone przez serwis W3Techs pokazały, że ponad 60% systemów zarządzania treścią na świecie działa na podstawie WordPress. To obecnie najbardziej popularne oprogramowanie do szybkiego tworzenia i prowadzenia blogów i stron internetowych. Również w Polsce. Według naszych badań zdecydowana większość stron internetowych, bo aż 75%, opiera się na tej platformie.

Żeby otworzyć swój sklep i zacząć sprzedaż w sieci potrzebujesz:

  • domeny internetowej
  • hostingu
  • certyfikatu SSL

Masz już stronę na WordPressie? W takim razie możesz zacząć sprzedaż w internecie. Wystarczy, że zainstalujesz jedną z najpopularniejszych wtyczek, jaką jest WooCommerce. Nie musisz być informatykiem, bo to bardzo intuicyjne i proste narzędzie. W dodatku dostępne w bezpłatnej wersji, która na początek w zupełności wystarczy. Po rozszerzoną — płatną wersję możesz sięgnąć w każdym momencie.

Żeby ułatwić Ci wybór w grudniu 2021 roku, obliczyliśmy ile instalacji WooCommerce odbyło się Polsce. Okazuje się, że było ich aż 55 tysięcy. Dla porównania dodamy, że na drugim miejscu plasuje się PrestaShop — z wynikiem 24 tysiące.

W skali światowej to prawie 4 miliony nowych sklepów internetowych założonych tylko w 2021 roku.

Jak wybrać hosting dla sklepu

Aby prowadzić sprzedaż w sklepie internetowym, potrzebujesz go najpierw gdzieś umieścić.

Hosting to miejsce na serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie dane (zdjęcia, pliki tekstowe) potrzebne do prowadzenia Twojej strony. Im więcej grafik i plików będzie na stronie, tym więcej miejsca na serwerze będzie potrzeba. Szybki, sprawny i gwarantujący ciągły dostęp do usług hosting to mniejsze straty dla Twojego sklepu.

Czas ładowania strony jest równie ważny. Badania dowodzą, że jeżeli przekroczy 3 sekundy, stracisz prawie połowę klientów. A oni są niecierpliwi. Chcą kupować szybko i sprawnie. Nie mają czasu czekać i jeśli nie dostaną tego, po co przyszli, pójdą gdzie indziej. To oznacza dla Ciebie straty. Nie możesz więc pozwolić sobie na przerwy.

Szukasz więcej inspiracji dla swojego sklepu? Zajrzyj na bloga cyber_Folks!

Uwaga!


 

Zakładasz sklep online i szukasz księgowej? Zaufaj ekspertom z ifirma.pl!.


 

Załóż darmowe konto i deleguj swoją księgowość specjalistom.


Zakładam konto
 

Jakie wymagania musi spełniać hosting WooCommerce?

Minimalne wymagania na początku prowadzenia sklepu on-line określone przez twórców wtyczki to:

  • 256 MB pamięci lub więcej,
  • PHP 7.4 albo większa,
  • baza danych MySQL 5.7, MariaDB wersja 10.1 lub wyższa
  • wsparcie HTTPS.

Przeglądając rozwiązania hostingowe na rynku, znajdziesz informacje, że jest on kompatybilny również dla prowadzenia sklepu internetowego. Owszem, możemy się z tym zgodzić. Aby postawić sklep na WordPressie, parametry standardowego hostingu będą wystarczające, ale czy optymalne, aby ten sklep rozwijać? Znaczenia dla e-commerce nabierają zupełnie inne zagadnienia, które różnią się w zależności od rozwiązania. To m.in. czas ładowania witryny, jej wydajność czy liczba wykonywanych kopii zapasowych. Zatem na co zwracać uwagę?

Dlaczego warto wybrać WooCommerce?

Krótszy czas reakcji

Technologia LiteSpeed (najszybszy serwer www) pozwala obsłużyć większy ruch na stronie, przez co ta działa szybciej. Wybierając hosting WooCommerce, otrzymujesz narzędzie, które wspiera szybkość Twojego sklepu i skraca TTFB do 30 milisekund.

Wtyczki potrafią bardzo spowolnić pracę serwera, a co za tym idzie działanie Twojego sklepu. Dla porównania: czas reakcji standardowego hostingu www jest 10-krotnie dłuższy. Ten pod WooCommerce oznacza nie tylko krótszy czas TTFB, ale też większą ilość konwersji (działań podejmowanych przez klientów) w Twoim sklepie. To również świetne wsparcie dla Core Web Vitals (wskaźników dotyczących ładowania stron, które według Google mają największe znaczenie dla doświadczenia użytkowników).

Lepsza wydajność sklepu

Dzięki technologii Redis Twoja strona szybciej się ładuje i zyskujesz dostęp do określonego zapytania bez przetwarzania wszystkich danych. Ma to duże znaczenie dla pamięci podręcznej i przechowywania danych sesji Twoich klientów.

Kopie zapasowe bazy co 4 godziny

Ochroni to zasoby i dane Twojego e-sklepu na wypadek jego awarii lub ataku hakerskiego. Dzięki tworzeniu 6 backupów (kopii zapasowych) dziennie masz gwarancję, że nie zaskoczy Cię żaden błąd systemowy.

Bezpieczne testowanie nowych funkcji

Stały rozwój i usprawnianie sklepu będzie nieodłącznym elementem pracy w Twoim sklepie. Bezpieczne wprowadzanie zmian bez wpływu na działanie Twojej witryny umożliwi Ci funkcja staging. To środowisko deweloperskie, które pozwala na bezpieczne przetestowanie zmian, zanim te trafią na Twój sklep. Zmiana motywu, aktualizacja wtyczki, bądź podniesienie instancji PHP. Z funkcją stagingu wprowadzisz to bez obaw.

Adres URL strony testowej jest wyłączony z indeksowania, więc nie ma wpływu na optymalizację i widoczność strony (SEO) Twojego e-sklepu.

Staging, to środowisko deweloperskie, w którym wygodnie i bezpiecznie przetestujesz swoje zmiany. Następnie jednym kliknięciem przeniesiesz je na witrynę produkcyjną Twojego sklepu. Funkcja Staging dostępna jest bezpośrednio w panelu DirectAdmin, pozwala Ci między innymi sprawdzić kompatybilność sklepu z nowszymi wersjami wtyczek, WordPress’a, czy nowszymi wydaniami PHP. Świetnie sprawdzi się także do wprowadzania i testowania nowych funkcji.

Tomasz Urbański cyber_Folks

Jak bezpiecznie testować zmiany w sklepie? Dowiesz się z tego materiału.

Jak wybrać najlepszy hosting WooCommerce dla Twojego sklepu?

Wtyczka WooCommerce ma wiele zalet. To wsparcie, które pozwoli szybko i skutecznie prowadzić Twój sklep internetowy. Szereg ułatwień, dzięki którym zyskujesz do dyspozycji środowisko, w którym stale możesz się rozwijać.

Dzięki WooCommerce Twój sklep będzie:

  • intuicyjny w obsłudze
  • wygodny (gotowe rozwiązania)
  • wydajny (serwer LiteSpeed)
  • bezpieczny (kopie zapasowe co 4 godziny)
  • gotowy na rozwój (staging)

Jeżeli po przeczytaniu artykułu Ty też jesteś gotowy na rozwój, to nie pozostaje Ci nic innego, jak przejrzeć pakiety hostingu dla WooCommerce. Do dzieła!

Zobacz Hosting WooCommerce!

Autorką wpisu jest Katarzyna Węgiel cyber_Folks. Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Zleć księgowość
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl
    Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie