Power Editor dla początkujących cz. 2

Wiemy już, czym się różnią kampanie od zestawów reklam. Pora przygotować pierwszą reklamę.

Sprawdź pierwszą część poradnika: Power Editor – moc reklamy na Facebooku.

 

Krok II: Tworzenie reklamy

ifirma.pl program do księgowania - Power Editor1

W zakładce Kampanie mamy plusik po lewej stronie. Pojawi się okienko – wpisujemy nazwę naszej kampanii, wybieramy czy chcemy korzystać z systemu aukcyjnego czy ze stałej ceny oraz decydujemy jaki jest cel kampanii.

ifirma.pl program do księgowania - Power Editor2

System aukcyjny czy stała cena?

W pierwszym wypadku Facebook, na podstawie naszych wyborów, będzie starał się licytować cenę za reklamę. Wyobraźmy sobie, że mamy reklamodawcę A i B. Oboje docierają ze swoimi reklamami do tej samej grupy docelowej. A wybrał system aukcyjny i ustawił maksymalną stawkę za swoją reklamę na poziomie 25 groszy. B ma dwie reklamy ze stałymi cenami 15 i 30 groszy. Facebook będzie najpierw wyświetlał reklamy za 30 groszy, a kiedy skończy się budżet zacznie wyświetlać reklamy A, ale nie za 25 groszy, ale za 16, ponieważ biją się reklamy za 15 groszy od B i DO 25 groszy od A, co oznacza, że Facebook nie przekroczy tej kwoty, ale można płacić mniej.

Dostępne cele kampanii omówiłam już w poprzednim tekście. Po stworzeniu kampanii możecie także ją otagować – bardzo przydatne przy większej ilości kampanii lub obsługiwanych klientów.

 

ifirma.pl program do księgowania - Power Editor 3

W zakładce z setami wpisujemy nazwę i podpinamy set pod odpowiednią kampanię. Po zapisaniu możemy wpisać jaki mamy budżet: ustaloną dzienną stawkę, czy całościowy budżet – który możemy wykorzystać do określonego dnia lub wykorzystywać bezterminowo.

ifirma.pl program do księgowania - Power Editor 4

Tworzymy reklamę – wybieramy kampanię i set, nadajemy nazwę. Magia tworzenia reklamy podzielona została na 3 etapy: kreatywny, grupę docelową oraz optymalizacja i ceny.

ifirma.pl program do księgowania - Power Editor 5

W zakładce kreatywnej tworzymy stronę wizualną naszej reklamy – po lewej nadajemy nazwę (128 znaków), wybieramy fanpage (możemy też zmienić zakładkę, na której wylądują nasi fani – kierując ich np. do aplikacji), nagłówek (25 znaków), tekst (90 znaków), grafika, tworzenie piksela (wspominałam o nim w poprzednim tekście) oraz decydujemy czy reklama ma wyświetlać się na wszystkich urządzeniach czy np. tylko na komórkach. Po prawej stronie kreatora reklam mamy podgląd naszego dzieła (wraz z zakładkami jak wygląda na różnych urządzeniach i w różnych miejscach na Facebooku (aktualności czy prawa strona).

O grupie docelowej opowiem w następnym tekście, bo to wymaga szczegółowego wyjaśniania.

W zakładce optymalizacja i ceny mamy 3 opcje: CPC, CPM oraz zoptymalizowane CPM. Cost per click to wersja, w której płacimy za akcję w cost per thousand, czyli za tysiąc wyświetleń/akcji. W opcji zoptymalizowanych CPM mamy dużo możliwości – możemy wybrać automatyczną optymalizację lub sami decydować na jakiś wyświetleniach nam zależy: pod kliknięcia, dotarcie do 1000 osób, dotarcie do 1000 osób w kontekście społecznym (Twój znajomy polubił stronę itp.) czy akcję.
Wiem, że brzmi to groźnie, ale wyjaśnię więcej przy okazji budżetów i kwot.

W następnym tekście napiszę więcej o grupach docelowych – to jedna z ważniejszych zakładek przy tworzeniu reklamy.

 

Pytanie do was – czy testujecie swoje reklamy? Zmieniacie zdjęcia i opisy?

Zostaw
komentarz

Nasi eksperci również chętnie
uczestniczą w dyskusji i odpowiadają
na Wasze komentarze.

Darmowy e-book z poradami księgowymi