5 wskazówek, które zwiększą ilość słuchaczy Twojego webinaru:
Webinary podbiły Internet. Lockdown spowodowany koronawirusem wymusił powstanie nowych rozwiązań. Webinary, czyli seminaria on-line pozwoliły twórcom kontynuować przekazywanie wiedzy bez konieczności realnych spotkań z odbiorcami. Rozpocząłeś przygodę z webinarami i chcesz, żeby stały się popularne? Sprawdź, czy nie pominąłeś żadnego z poniższych kroków.
Wybierz odpowiedni dzień
I oby to nie był piątek! Czy wiesz, że najlepsze dni na przeprowadzenie webinaru to wtorek, środa i czwartek? Daty okołoweekendowe nie sprawdzą się tak dobrze – w tych terminach ludzie częściej decydują się na urlop lub mają już zaplanowane dni wolne od pracy. Środek tygodnia pracy to najbezpieczniejszy moment. Ludzie będą wciąż skupieni na obowiązkach, a weekend będzie w ich pojęciu datą odległą.
Przygotuj materiały bonusowe
Tylko dla elity! Aby poczuli się wyróżnieni, przygotuj dodatkowe materiały wyłącznie dla osób zapisanych na webinar. Może to być plik pdf opisujący najważniejsze zagadnienia z omawianego tematu lub zwyczajna infografika. Każdy dodatkowy pakiet dla wybranych zaplusuje i utwierdzi odbiorców w przekonaniu o ich wyjątkowości. A wiadomo – lubisz tych, którzy Cię wyróżniają, prawda?
Wybierz temat idealny
…czyli na tyle zaskakujący, aby przyciągnąć widzów i tak prosty, aby błyskawicznie mogli domyślić się, jakie pojęcia będzie poruszał Twój webinar. Uwaga użytkowników jest rozproszona ilością bodźców, dlatego Twój temat musi być chwytliwy.
Nasza rada: pozwól sobie na prowokujące do myślenia pytania lub zabawne gry słowne. Konkurencja nie śpi!
Korzystaj z siły social mediów
I daj o sobie usłyszeć. Przede wszystkim utwórz wydarzenie na Facebooku. Ludzie chętnie klikają i dołączają do utworzonych wydarzeń. Polecamy również wydanie części budżetu na promowanie wydarzenia i utworzenie reklam. To prosty i szybki sposób na zebranie dodatkowych zainteresowanych Twoim webinarem. Pamiętaj o publikacji postów na wydarzeniu. Możesz na przykład zapytać o pytania, na które następnie udzielisz odpowiedzi w swoim wystąpieniu.
Utwórz, a następnie przypnij u góry fanpage’a, post z zaproszeniem na wydarzenie. Grafika lub – jeszcze lepiej – krótka animacja z datą i godziną webinaru przyciągnie wzrok odbiorców i utrwali w ich świadomości Twoje wydarzenie.
Zadbaj o czytelność przekazu
I zaplusuj na przyszłość. W pojęcia “czytelności przekazu” mieszczą się dwa zagadnienia. Po pierwsze: przygotuj dokładny schemat, według którego poruszysz wcześniej opracowane tematy. Chaotycznie przeprowadzony webinar będzie prezentował się nieprofesjonalnie i nie utrzyma uwagi odbiorców. Dobry konspekt to podstawa każdego wystąpienia.
Po drugie: dołóż starań, żeby nagranie odbyło się bez zakłóceń. Przygotuj odpowiednie tło, załóż konto na jednej z darmowych platform do przeprowadzania Webinarów i utrzymuj kontakt wzrokowy.
Występujesz z pozycji eksperta, dlatego musisz wyglądać, wypowiadać się i zachowywać profesjonalnie. To dobry początek zdobycia fanów Twoich materiałów.
Podziel się z innymi: