Trendy w HR w 2022

Jakich zmian w HR można się spodziewać w 2022 roku? Przeczytaj artykuł i zapoznaj się z największymi szansami i wyzwaniami rekruterów w nadchodzącym czasie.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

PRACA ZDALNA

Pandemia zapoczątkowała zmiany w trybie pracy wielu firm. Obowiązek pracy zdalnej zmusił przedsiębiorstwa do modyfikacji dotychczasowego systemu pracy. Pierwsze zmiany w wielu firmach były chaotyczne, nieprzemyślane i problematyczne zarówno dla pracowników, jak i pracodawców i zespołów HR.

Praca zdalna była zdecydowanie jedną z największych zmian, jakie zaszły w przedsiębiorstwach w 2020 roku. Wymagała ona szybkiej organizacji sprzętu, regulacji pracy na home office i zmodyfikowania sposobów zarządzania, komunikowania i motywowania pracowników, często przy pomocy nowych narzędzi. Wiele firm pokazało swoją kreatywność i zdolność do szybkiego przystosowania się do nowej sytuacji.

POZYSKIWANIE TALENTÓW Z CAŁEGO ŚWIATA

Prawdopodobnie nawet po ustabilizowaniu sytuacji związanej z epidemią SARS-COV 2 i zniesieniu licznych obostrzeń, wielu pracowników już nigdy nie powróci do pracy stacjonarnej. Korzyścią z tej sytuacji dla rekrutera – jak i dla całej organizacji – jest szansa na pozyskiwanie nowych talentów z całego kraju i świata.

Rekrutacja zdalna jest procesem, który zostanie z nami na długo i będzie wciąż rozwijany i ulepszany. Jako że proces rekrutacji nie jest już ograniczony przez geografię, rekrutacja zdalna pozwala dotrzeć do większej ilości specjalistów i cennych talentów.

WYZWANIA STOJĄCE PRZED HR

Wyzwania związane ze zdalnym lub hybrydowym modelem pracy to przede wszystkim zmiana roli biura – z miejsca pracy na miejsce spotkań. Pracownicy, którzy pracują w trybie hybrydowym, pojawiając się w biurze, często bardziej skupiają się na poprawieniu relacji, budowaniu kontaktów, rozmowie ze współpracownikami i wspólnej kawie niż na pracy. Trend biura jako miejsca spotkań z pewnością będzie rósł w nadchodzącym 2022 roku.

Drugą kwestią jest zarządzanie zespołem oraz komunikacja na odległość, które jednak przy pomocy wciąż rozwijających się narzędzi i powstających aplikacji, komunikatorów można łatwo dopasować do potrzeb organizacji. Narzędzia te będą pomocne także do motywowania i mierzenia efektów pracy.

OWOCOWE CZWARTKI CZY WSPARCIE PSYCHOLOGA?

Wraz ze zmianą trybu pracy, zmianom ulec powinny także udogodnienia i benefity oferowane przez pracodawcę.

Nieistotne stają się popularne dotychczas owocowe czwartki, przekąski i strefa relaksu w biurze oraz benefity związane z transportem – dofinansowanie dojazdów do biura czy darmowy parking.

Dużym zainteresowaniem wśród pracowników cieszą się za to benefity związane z pracą zdalną: elastyczne godziny pracy, dofinansowanie dostosowania miejsca pracy w domu oraz możliwość korzystania ze sprzętu służbowego w celach prywatnych.

Popularne także stają się wszystkie świadczenia związane z komfortem pracy i bezpieczeństwem pracownika i jego rodziny, takie jak dodatkowe ubezpieczenia, pakiet medyczny, wsparcie psychologiczne, edukowanie pracowników z zakresu cyfrowego well-being i higieny pracy (rozdzielenia miejsca i czasu pracy od prywatnego). Kartę multisport z kolei wyparły aktywności zdalne takie jak joga czy zajęcia sportowe online.

Trendy HR 2022: podsumowanie

Przedsiębiorcy z pomocą zespołów HR powinni zaplanować przyszły rok pod kątem omówionych wyżej kwestii. Pandemia zmodyfikowała system pracy prawdopodobnie na zawsze i aby pozostać atrakcyjnym na rynku pracy, należy nie tylko dopasować się do sytuacji, ale wychodzić naprzeciw oczekiwaniom.

Najważniejsze pytania

  1. 🔸Jakie są zalety rekrutacji i pracy zdalnej z punktu widzenia rekrutera?

    Lokalizacja przestaje być ograniczeniem, można pozyskać specjalistów z całego świata i zyskać przewagę nad konkurencją.

  2. 🔸Jakie benefity pozapłacowe stały się najpopularniejsze w trakcie pandemii?

    Praca zdalna, elastyczne godziny pracy, dofinansowanie dostosowania miejsca pracy w domu, dodatkowe ubezpieczenia i pakiety medyczne, wsparcie psychologa.

Podziel się z innymi

Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl
Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce