Sprzedaż majątku firmy po likwidacji działalności gospodarczej a podatek VAT

Czynny płatnik podatku VAT likwidując działalność powinien dopełnić obowiązku związanego z rozliczeniem tego podatku. Przepisy ustawy o VAT nakładają na podatnika obowiązek dokonania spisu z natury, w którym podatnik wykazuje wszelkie posiadane na dzień likwidacji działalności towary, od których przysługiwało podatnikowi prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony. W definicji towaru mieszczą się […]

Remanenty na zakończenie działalności gospodarczej i nie tylko

W związku z likwidacją działalności gospodarczej na podatnikach ciąży obowiązek rozliczenia się z Urzędem Skarbowym, zakończenia prowadzonej dokumentacji. W podatku dochodowym rozliczenie podatku następuje w składanym zeznaniu rocznym, w podatku VAT w ostatniej składanej deklaracji VAT-7 (VAT-7K). Za każdym razem likwidacja działalności wiąże się ze sporządzeniem spisu z natury, zasady jego sporządzenia wyglądają inaczej w […]

Likwidacja działalności gospodarczej – podatek dochodowy

Od stycznia 2011 uległy zmianie zasady opodatkowania podatkiem dochodowym majątku pozostałego po likwidacji działalności gospodarczej.

Likwidacja działalności gospodarczej

Obowiązki związane z likwidacją działalności gospodarczej są liczniejsze niż przy jej zakładaniu, przede wszystkim dlatego, że trzeba się ostatecznie rozliczyć ze zobowiązań podatkowych zarówno w podatku dochodowym jak i podatku VAT na podstawie remanentów likwidacyjnych. Zamknięcie firmy zajmie właścicielowi trochę czasu i może kosztować sporo pieniędzy.

Więcej informacji

Kontakt

Pon.-pt.: 9:00 - 20:00

mail: bok@ifirma.pl

telefon: 801 006 008

telefon: 71 769 55 15

Profil G+: Google+


Nie odnalazłaś/eś informacji?

Nasze certyfikaty

certyfikat GPW ifirma - partner NASK ifirma - partner GOOGLE