Blog ifirma.pl

Efektywna praca zdalna – jak sobie radzić pracując w trybie home office

|
Stan zagrożenia epidemiologicznego w Polsce postawił wielu pracowników przed nowym wyzwaniem. Praca zdalna jest kwestią sporną i posiada wiele plusów i minusów. Jeśli zostaliśmy zobowiązani do podjęcia pracy w domu, z pewnością przyda się kilka wskazówek.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Stan zagrożenia epidemiologicznego w Polsce postawił wielu pracowników przed nowym wyzwaniem. Praca zdalna jest kwestią sporną i posiada wiele plusów i minusów. Jeśli zostaliśmy zobowiązani do podjęcia pracy w domu, z pewnością przyda się kilka wskazówek. Z artykułu dowiesz się, jak efektywnie pracować zdalnie w okresie zagrożenia epidemią koronawirusa.

Efektywna praca na home office

praca zadalna o czym należy pamietać?

Praca zdalna – o czym należy pamietać?

Chcesz być produktywny? Unikaj stresu!

Silne emocje, nadmiar bodźców i pośpiech wywołują hormony stresu – kortyzol, adrenalinę, noradrenalinę. Ich pojawienie się i długotrwałe utrzymywanie w organizmie osłabia układ odpornościowy. Wyczerpany organizm z trudem spełnia swoją rolę, a to otwiera drogę dla wystąpienia szeregu chorób (w tym wirusowych).

Pamiętajmy, że osoby osłabione znajdują się w grupie wysokiego ryzyka zarażenia wirusem COVID-19.

Jak radzić sobie ze stresem w pracy zdalnej?

Przede wszystkim powinno się ustalić dokładne godziny pracy i dodatkowo go nie przedłużać. Zachowanie zdrowej równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym pomoże w szybkiej regeneracji organizmu.

Należy również wydzielić czas na przerwę.

 

Skup się

Praca zdalna oznacza większy luz – w końcu obowiązki wykonuje się we własnym domu, niejednokrotnie korzystając z wygody ulubionej kanapy. Mimo tego zalecamy dokładne skupienie na wykonywaniu zadań. Rozpraszające bodźce i dezorientacja wywołana przez stan epidemiologiczny mogą zachęcać do częstszego sięgania po telefon i sprawdzania aktualności. Pamiętajmy że zdekoncentrowanie uniemożliwia rzetelną pracę, co może skutkować nieprzyjemnymi konsekwencjami.

Korzystajmy wyłącznie ze sprawdzonych źródeł informacji (np. stron rządowych). Pozwoli to uniknąć dodatkowej paniki i szkodliwego stresu.

Higiena domowego miejsca pracy

Utrzymywanie porządku w miejscu pracy jest bez wątpienia ważne. Wydzielenie specjalnego stanowiska, które ułatwi wykonywanie obowiązków to dobry pomysł. Ułatwi skupienie i da domownikom jasny sygnał: „tu się pracuje, proszę nie przeszkadzać”.

Jedną z nich jest wietrzenie pomieszczeń, szczególnie istotne w okresie zagrożenia epidemią. Powietrze, którym oddychamy w większości pomieszczeń, jest znacznie bardziej zanieczyszczone niż to, które jest na zewnątrz. Regularne i krótkie wietrzenie zmniejsza szansę przetrwania wszystkich patogenów, w tym wirusa COVID-19.

Efektywna praca zdalna – przydatne aplikacje

Praca z domu nie musi oznaczać mniejszej produktywności. Zachęcamy do zapoznania się z narzędziami online wspomagającymi planowanie obowiązków. Aplikacje do organizacji zapewniają wysoką wydajność bez obaw o pominięcie istotnych zadań. Wartą uwagi jest na przykład Evernote pozwalająca na segregację notatek, zapisywanie przydatnych linków i prowadzenie kalendarza.

Na koniec podkreślmy, że komunikacja ze współpracownikami również nie musi tracić jakości ze względu na przejście w tryb pracy zdalnej. Darmowe komunikatory ułatwią porozumiewanie się między pracownikami. Platforma do rozmów umożliwi sprawne rozdzielanie zadań i udzielanie feedbacku pracownikom.

Musimy pamiętać o zachowaniu spokoju i kontynuowaniu wypracowanego schematu pracy. Praca zdalna może być zarówno przyjemna, jak i skuteczna – nawet w tak nieprzychylnym okresie.

Polecamy również: Praca zdalna a koronawirus – prawa pracownika i obowiązki pracodawcy.

▲ wróć na początek
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce