Wpisy oznaczone jako: analiza strategiczna

model konkurencji doskonałej

Czym jest model konkurencji doskonałej?

Jednym z pojęć teoretycznych funkcjonujących w ekonomii jest model konkurencji doskonałej. Pozwala on zobrazować idealne warunki rynkowe w danym sektorze oraz porównywać je z rzeczywistą pozycją konkurencyjną firmy. Czym charakteryzuje się konkurencja doskonała i czy w gospodarce występują tego typu podmioty gospodarcze? Dowiesz się z tego artykułu!
Czytaj dalej
analiza przyczynowo- skutkowa

Diagram Ishikawy – analiza przyczynowo-skutkowa problemów

Zauważasz, że ostatnimi czasy osiągasz mniejsze zyski, Twoja baza klientów się nie powiększa, a pracownicy składają wypowiedzenia? Może dostrzegasz inne trudności w swojej firmie? Nie zawsze przyczyny złej sytuacji firmy są oczywiste i właśnie dlatego powstał diagram Ishikawy, który ułatwia ich identyfikację. W tym artykule wyjaśniamy, jak wykonać analizę przyczynowo-skutkową problemów przedsiębiorstwa!
Czytaj dalej
controlling funkcje

Czym jest controlling? Jaka jest rola controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem?

Szybki postęp technologiczny, zmiany w gospodarce i na świecie stawiają przedsiębiorstwami kolejne wyzwania – jak usprawnić pracę, pozyskać więcej klientów, zwiększyć zyski? Niezbędnym elementem podejmowania decyzji biznesowych jest weryfikacja skuteczności – czy udaje Ci się osiągać postawione cele strategiczne? W jaki sposób radzić sobie z nieprawidłowościami?
Czytaj dalej
due diligence

Czym jest badanie due diligence i kiedy warto je przeprowadzić?

Istnieje wiele możliwości podnoszenia wartości przedsiębiorstwa i osiągania przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorcy chcąc zwiększyć swoje szanse na sukces, postanawiają zaangażować się w procesy fuzji, przejęć, bądź nawiązać korzystne alianse strategiczne. Przejście tych procesów nie jest takie łatwe i wymaga badania due diligence. Dlaczego są one potrzebne i jakie korzyści mogą przynieść Twojemu przedsiębiorstwu?
Czytaj dalej

Wycena wartości przedsiębiorstwa – jak określić wartość rynkową firmy?

Czy jako przedsiębiorca zastanawiałeś się kiedykolwiek, ile tak naprawdę warte jest Twoje przedsiębiorstwo? Okazuje się, że taka wiedza może być użyteczna przy podejmowaniu decyzji biznesowych wpływających na dalszy rozwój oraz dostarczać Ci wielu cennych informacji. Jeżeli chcesz poznać kilka sposobów na określenie wartości rynkowej firmy, przeczytaj poniższy artykuł!
Czytaj dalej
Employee Value Proposition

Czym jest Employee Value Proposition (EVP)?

Wbrew pozorom, zatrudnienie nowego, dopasowanego kandydata do kultury organizacyjnej firmy czasami bywa problematyczne i czasochłonne. Przez długi czas mieliśmy do czynienia z rynkiem pracownika, który mógł dowolnie przebierać w rozmaitych ofertach pracy. Jak w takiej sytuacji przekonać kandydatów do pracy właśnie w naszej firmie? Odpowiedzią jest Employee Value Proposition (EVP)!
Czytaj dalej

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce