Blog ifirma.pl

Tarcza antykryzysowa 2.0 – zwolnienie z zus, świadczenie postojowe i inne ważne zmiany

|
Tarcza antykryzysowa 2.0. Rozszerzenie tarczy ma pomóc większej ilości przedsiębiorców. Poznaj proponowane zmiany!
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

W piątek 17.04.2020 r. prezydent podpisał Ustawę o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, zwaną Tarczą antykryzysową 2.0. Rozszerzenie tarczy ma pomóc większej ilości przedsiębiorców. Poznajmy proponowane zmiany.

Tarcza 2.0 a świadczenie postojowe

Przedsiębiorcy mogą zainteresować się faktem, że w skład planu tarczy antykryzysowej 2.0 wchodzi możliwość ponownego przyznania świadczenia postojowego. Aby zostało przyznane, przedsiębiorca musi wykazać, że sytuacja finansowa jego firmy nie polepszyła się od wypłaty wcześniejszego świadczenia. Postojowe może zostać wypłacone nie więcej niż 3 razy.

Kolejną nowością jest zniesienie limitu przychodu, który dawał prawo do przyznania postojowego. Dotychczas przedsiębiorca mógł starać się o świadczenie, jeśli jego przychód nie był wyższy niż 300% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. Tarcza 2.0 ostatecznie znosi ten limit. Przedsiębiorcy mogą wnioskować o postojowe niezależnie od kwoty uzyskanego przychodu.

Przypomnijmy, że świadczenie postojowe mogą otrzymać osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą. Pod tym hasłem kryją się: osoby prowadzące działalność jednoosobowo i zatrudniające pracowników i osoby wykonujące pracę na podstawie umów cywilnoprawnych – czyli także samozatrudnieni.

Zwolnienie ze składek ZUS zmiany w tarczy 2.0

W tym temacie również wprowadzono istotne zmiany. Restrykcyjne zasady dotyczące osób, którym przysługuje zwolnienie zostały częściowo złagodzone. Odtąd większa liczba osób będzie miała prawo wnioskować o objęcie ulgą.

Kto dodatkowo może starać się o zwolnienie ze składek ZUS na podstawie nowego projektu ustawy?

  1. Firmy zatrudniające od 10 do 49 osób. Zwolnienie ze składek ZUS dotąd było możliwe wyłącznie dla zatrudniających do 9 osób.
  2. Płatnicy składek będący spółdzielniami socjalnymi mogą wnioskować o zwolnienie bez względu na liczbę pracowników, jeśli byli płatnikami przed 1 kwietnia 2020.
  3. Przedsiębiorcy, którzy rozpoczęli działalność przed 1 kwietnia.
Ważne!

Warunki zwolnienia ze składek ZUS szerzej opisujemy w specjalnym Kompendium o pomocy dla firm.

zmiany jakie wprowadza tarcza antykryzyowa 2.0

Tarcza antykryzysowa 2.0 – ważne zmiany.

Co z opłaconymi składkami za marzec?

To pytanie pojawia się niezwykle często wśród naszych klientów. Wielu przedsiębiorców opłaciło składkę za marzec w obawie przed negatywnymi konsekwencjami.

Jak mówi tekst ustawy o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, Art. 113:

„(…) zwalnia się z obowiązku opłacenia należności z tytułu składek wykazanych w deklaracji rozliczeniowej za marzec 2020 r. także wówczas gdy należności te zostały opłacone. Opłacone należności z tytułu składek podlegają zwrotowi na zasadach określonych w art. 24 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 266, 321 i 568)”

Nie ujawniono jeszcze wytycznych, w jaki sposób będzie można odzyskać opłaconą składkę za marzec. Poinformujemy, gdy tylko taka informacja zostanie upubliczniona.

Pożyczki dla mikroprzedsiębiorców

Plany zawarte w Tarczy uwzględniają większą grupę mikroprzedsiębiorców uprawnionych do uzyskania pożyczki w wysokości do 5 tys. zł. W tym przypadku można zauważyć dwie istotne zmiany:

  1. Pożyczkę będą mogły otrzymać osoby, które nie zatrudniają oraz nigdy nie zatrudniały pracowników.
  2. Zrezygnowano z warunku utrzymania przez mikroprzedsiębiorcę stanu zatrudnienia w stosunku do stanu z 29 lutego 2020 r.

Na czym jeszcze skorzystają mikro, mali oraz średni przedsiębiorcy?

Przedsiębiorcy, którzy mogą skorzystać z dofinansowania kosztów wynagrodzeń pracowników, mogą mieć przyznane dofinansowanie od miesiąca złożenia wniosku, a nie jak dotąd – od dnia jego złożenia.

Ponadto przedsiębiorcy nie będą mieli obowiązku utrzymania liczby zatrudnionych pracowników po okresie dofinansowania. Warto zaznaczyć, że wcześniejsza propozycja mówiła o obowiązku utrzymania zatrudnienia do 3 miesięcy po otrzymaniu wsparcia.

▲ wróć na początek
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce