Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Jak przeprowadzać kampanie e-mailingowe

Pomimo dużej popularności social media e-mail marketing wciąż jest jedną z najskuteczniejszych form promocji – według niektórych badań z każdej złotówki zainwestowanej w e-mailing można zyskać nawet 4 zł zwrotu. Zanim jednak otworzysz skrzynkę mailową, poznaj 4 wskazówki skutecznego e-mail marketingu.
1. Wyślij do: Wszyscy

W e-mailingu dobrze jest zadbać o personalizację oferty, wysyłając wiadomości jedynie do tych, którzy mogą być nimi zainteresowani. Klienci indywidualni raczej nie będą zaciekawieni kredytami dla firm. W najlepszym przypadku taka oferta wpadnie do Kosza, w najgorszym – zirytowani odbiorcy rozpętają piekło, a wysyłająca e-maile marka zacznie być kojarzona z natrętnym spamem.
Jak pozyskiwać wartościowe adresy e-mail? Najlepszym rozwiązaniem jest uruchomienie newslettera, dzięki któremu będzie można cyklicznie wysyłać e-maile do tych, którzy go zamówili. Internauci chętnie dzielą się swoimi adresami e-mail w zamian za wartościowe e-booki, przydatne raporty czy nawet drobne promocje. Można również kupić bazę adresów e-mail od firm, które się tym zajmują.

2. Czas, start!

Podobno codziennie odbieramy około 6 tysięcy komunikatów. Nie tak łatwo więc przykuć uwagę Internautów, tym bardziej przy wysyłaniu im oferty sprzedażowej. O tym, czy wiadomość zostanie otworzona często decyduje kilka sekund. Jeśli tytuł e-maila jest nieciekawy, e-mail zazwyczaj ląduje w Koszu. Podobnie jest z samą treścią, a zwłaszcza pierwszym akapitem wiadomości i długością tekstu.
Dobrze więc zadbać o to, aby e-mail był krótki i konkretny, a początek wiadomości zachęcał do czytania.

3. Póki spam nas nie rozłączy

To jasne, że e-mailing ma sprzedawać, ale lepiej nie ograniczać się wyłącznie do wysyłania ofert sprzedaży. Warto dzielić się z Internautami ciekawymi treściami powiązanymi tematycznie z profilem firmy i informować ich o ważnych wydarzeniach. Dzięki temu marka będzie uważana za profesjonalną, a liczba Internautów otwierających regularnie e-maile wzrośnie.
Nie powinno się też wysyłać e-maili zbyt często. Raz na dwa tygodnie zdecydowanie wystarczy, w przeciwnym wypadku firma może być uznana za spamera.

4. A może by tak…?

Opłaca się eksperymentować z treścią i testować efektywność wysyłanych e-maili. Czasem tak naprawdę wystarczy niewielka zmiana w tytule wiadomości, aby dany e-mail był dwukrotnie bardziej skuteczny. Aby to sprawdzić, najlepiej jest do dwóch grup odbiorców wysłać dwie różne wersje e-maila i obserwować, która z nich wygenerowała więcej kliknięć.
Nie zawsze też trzeba zdawać się na własną intuicję, aby wiedzieć, które treści są dla odbiorców najciekawsze. Czasem po prostu wystarczy się ich o to zapytać, wysyłając im krótką ankietę. Dzięki temu firma szybko będzie mogła dostosować się do potrzeb klientów i wysyłać im e-maile, które są naprawdę skuteczne.

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ