Blog ifirma.pl

Personalizacja a kanały komunikacji z klientem e-commerce w nowej erze AI

|
W dzisiejszym świecie e-commerce, konkurencja jest coraz większa, a klienci oczekują coraz bardziej spersonalizowanych doświadczeń. Komunikacja z klientem staje się kluczowym elementem, który może uczynić Twoją markę ulubionym wyborem klientów. Jak to osiągnąć? Poprzez zaawansowaną personalizację wspieraną przez sztuczną inteligencję. Nie mówimy tu jednak tylko o prostych rekomendacjach produktowych czy personalizowanych e-mailach. Mówimy o pełnej integracji AI, która nauczy się Twojego klienta poznając jego nawyki i zapewniając unikatowe doświadczenia na każdym etapie procesu zakupu. Sprawdź rolę personalizacji a kanały komunikacji z klientem e-commerce w nowej erze AI.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Personalizacja a kanały komunikacji z klientem w dobie AI

Narzędzia używane do komunikacji z klientem bazujące na AI pozwalają tworzyć głęboko spersonalizowane wiadomości, a przede wszystkim:

  • tworzyć ofertę produktową dopasowaną do potrzeb indywidualnego klienta,
  • dopasować wyświetlane treści do profilu danej osoby,
  • przeanalizować preferowane kanały komunikacji z klientem oraz dostosować do nich sposoby prowadzenia kampanii.

Jak jednak wygląda personalizacja w każdym z tych obszarów i jakich narzędzi A użyć do komunikacji z klientem e-commerce?

Personalizacja oferty produktowej

Oferta produktowa dopasowana do potrzeb klienta i trafiająca w idealny moment? Narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję stawiają sobie właśnie takie cele. Dzięki nim możliwe jest tworzenie:

  • spersonalizowanych rekomendacji produktowych – AI może analizować historię zakupów i zachowania użytkowników na stronie, aby sugerować produkty, które mogą ich zainteresować.
  • dynamiczne cenowanie – sztuczna inteligencja może analizować czynniki rynkowe w czasie rzeczywistym, aby dostosować ceny produktów do sytuacji na rynku i profilu klienta.
Sprawdź również: Automatyzacja ecommerce AI. 5 obszarów e-commerce, które warto zautomatyzować korzystając ze sztucznej inteligencji

Personalizacja treści a komunikacja z klientem

Drugi obszar personalizacji związany jest z rodzajem treści wyświetlanych klientowi po wejściu na stronę e-commerce, w pojedynczych wiadomościach e-mail, a nawet przy tworzeniu personalizowanych kampanii e-mail:

  • personalizacja treści na stronie – AI może analizować zachowania użytkowników na stronie, aby dostosować treści do ich preferencji,
  • personalizacja e-mail marketingu – dane klientów służą do generatywnego tworzenia wiadomości, w których tekst, obraz, a także format dopasowany jest do urządzenia, którego używają,
  • tworzenie spersonalizowanych kampanii – sztuczna inteligencja pomaga zdecydować lub automatycznie wybiera komu wysyłać wiadomości, jakich użyć treści i z którego kanału skorzystać do komunikacji z klientem.

Personalizacja kanałów komunikacji z klientem e-commerce

Najważniejszy dla e-commerce kanał kanały komunikacji z klientem w personalizacji to strona internetowa sklepu, gdzie możliwe jest nie tylko wyświetlanie dedykowanych reklam związanych z poprzednimi zakupami klienta, ale także rekomendacje produktowe oraz dynamiczne cenowanie. Gdy dodamy do tego chatbota lub wirtualnego asystenta rozpoznającego klienta i kontynuującego przerwaną rozmowę, doświadczenie klienta będzie unikatowe dla każdej osoby odwiedzającej stronę naszego sklepu.

3 narzędzia do personalizacji e-commerce

Jak zatem zacząć korzystać ze sztucznej inteligencji do tworzenia spersonalizowanej komunikacji z klientem e-commerce? Warto wypróbować następujące narzędzia:

  1. Clerk.io (https://www.clerk.io/) – narzędzie wykorzystujące technologię ClerkCore™ do personalizacji komunikacji z klientem, rekomendacji produktowych, a także tworzenia spersonalizowanych ofert. ClerkCore™ wykorzystuje algorytm oparty na grafie wiedzy, który analizuje zachowania i zainteresowania użytkowników, a następnie dostarcza im spersonalizowane rekomendacje produktów na podstawie ich preferencji. Może być używany do personalizacji treści w wielu kanałach komunikacji z klientem, takich jak e-mail, strona internetowa i aplikacje mobilne.
  2. Kanały komunikacji z klientem

    Źródło: Clerk.io (https://www.clerk.io/)

  3. OneSpot (https://onespot.pro/) – to platforma łącząca automatyzację marketingu, generowanie spersonalizowanych treści i rekomendacji produktowych dla e-commerce, monitorowanie opinii klientów i analizy sentymentu, optymalizację wyników kampanii oraz śledzenia postępów za pomocą A/B testowania, analityki i raportowania.
  4. Kanały komunikacji z klientem

    Źródło: OneSpot (https://onespot.pro/)

  5. SalesManago (https://www.salesmanago.pl/) – to potężne narzędzie wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia spersonalizowanych rekomendacji produktowych w e-commerce. Narzędzie oferuje:
    • monitorowanie opinii klientów, analizę sentymentu i raportowanie,
    • generowanie wiadomości e-mail, SMS, czy treści wyświetlanych na stronie internetowej,
    • automatyczne wysyłanie wiadomości dynamicznych do klientów, przypominając im o produktach, które chcieli kupić lub które mogą ich zainteresować

    Najciekawsze moduły SalesManago oparte na sztucznej inteligencji to AI Studio oraz Deep Behavioral Profiling. AI Studio to generator treści bazujący na rozwiązaniach OpenAI, twórców ChatGPT. AI Studio pozwala na tworzenie spersonalizowanych treści, takich jak tematy e-maili, opisy produktów i slogany, które są dopasowane do zachowań i preferencji klientów.

    Moduł Deep Behavioural Profiling pozwala na śledzenie interakcji użytkownika ze stroną i tworzenie na tej podstawie cech oglądanych przez klienta produktów.

    Kanały komunikacji z klientem

    Źródło: SalesManago (https://www.salesmanago.pl/info/deep-behavioural-profiling.htm)

Podsumowanie

Sztuczna inteligencja zmienia reguły gry w dziedzinie personalizacji komunikacji z klientem w e-commerce. Jej rola nie ogranicza się tylko do spersonalizowanych rekomendacji czy dynamicznego cenowania, ale również do pełnej personalizacji treści i kanałów komunikacji z klientem. Z wykorzystaniem narzędzi takich jak Clerk.io, OneSpot i SalesManago, możesz znacząco podnieść efektywność swojej komunikacji i sprzedaży.

Sztuczna inteligencja zmienia reguły gry w dziedzinie personalizacji komunikacji z klientem w e-commerce. Jej rola nie ogranicza się tylko do spersonalizowanych rekomendacji czy dynamicznego cenowania, ale również do pełnej personalizacji treści i kanałów komunikacji z klientem. Z wykorzystaniem narzędzi takich jak Clerk.io, OneSpot i SalesManago, możesz znacząco podnieść efektywność swojej komunikacji i sprzedaży.

Autor ifirma.pl

Marta Matylda Kania

Założycielka Superpowered by AI. Opracowuje dla biznesu procesy tworzenia treści przez generatywną sztuczną inteligencję. Interesuje się przyszłością AI w biznesie, pisze zaawansowane prompty i prowadzi szkolenia z ChataGPT dla firm.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie